مدیریت اطلاعات
تنوع و ایده و خلاقیت
لايم استون سيلور گوهره

 

سنگ لايم استون (LIMESTONE) جز سنگ هاي طبيعي آهكي و رسوبي است و همچنين به عنوان جوان ترين سنگهاي رسوبي هم شناخته مي شود.

كاني عمده در اين سنگ، كلسيت است ولي كاني هايي مانند آرگونيت، دولوميت، كوارتز، فلدسپار، هماتيت و ليمونيت نيز ميتوانند وجود داشته باشند. در اين سنگ هاي قطعات اسكلتي فسيل شده نيز ديده ميشود. آرگونيت در درياي گرم و كم عمق با نسبت بالاي منيزيم به كلسيم تشكيل شده است و كلسيت نيز در درياهاي سرد و عميق و در جاهاي كه دماي هوا پايين است ، مانند رودخانه ها و درياچه هاي سرد تشكيل ميشود.

قيمت اين سنگ ساختماني به عوامل مختلفي بستگي دارد از جمله: درجه سنگ، ابعاد سنگ، نوع فرآوري (سابيده، چرمي، تيشه اي) و متراژ موجود.

سنگ لايم استون وزن كمتري نسبت به سنگ مرمريت و سنگ مرمر دارد. اما سنگ لايم استون رسوبي است كه به علت وجود آهك زياد درصد جذب آب بالايي دارد. همچنين مقاومت كمي در برابر فرسايش داشته از اين رو سنگ لايم استون براي مكان هاي دور از رطوبت و فرسايش مناسب است براي نماي بيروني و سنگفرش كاربرد ندارند. البته در اين چند سال اخير با پيشرفت علم نانو تكنولوژي اين سنگ توسط نانو در مقابل جذب آب مقاوم شده اند وچنانچه لايم استون با نانو پوشش داده شود با توجه به قيمت مناسب اين سنگ ساختماني نسبت به سنگ تراورتن سفيد ميتوان در نماي ساختمان هم از لايم استون استفاده نمود.

در ايران اكثر سنگهاي لايم استون داراي رنگ هاي روشن هستند و تنها سنگ لايم استون سيلور بوژان رنگي تيره دارند. در ادامه با انواع سنگ لايم استون آشنا مي‌شويم

سنگ لايم استون اسلام آباد

سنگ اسلام آباد جزء سنگ هاي سفيد است. يكي از سفيد ترين لايم استون هاي ايران، اين سنگ ميباشد. مهم ترين نكته مثبت اين سنگ ساختماني پاك بودن و سفيدي يكدست بر روي سطح سنگ است كه در كنار خلوص بالا كه با وجود خطوط منظم بوك مچ و فور مچ هاي فوق العاده جذابي را به وجود مي آورد.

اين سنگ بدليل جذب آب و جرم پذيري زياد نبايد در نماي بيروني ساختمان، سنگ فرش و مكان هايي كه در معرض رطوبت و رفت و آمد زياد هستند استفاده نمود. سنگ هاي لايم استون براي مصارف ديواره هاي داخلي ساختمان گزينه خوبي هستند.

كاربرد ها:

 



ادامه مطلب ...
stone sculpture

 

استفاده از سنگ ساختماني محدود به سنگ نما و سنگ كف و … نيست بلكه ميتوان از سنگ ساختماني و پوشش ديوارها و كف ساختمان نمي‌شود. بلكه شما مي‌توانيد مصنوعات سنگي مختلف ديگري  همچون مجسمه سنگي ، آب نما سنگي، صراحي ، درپوش سنگي ، جدول سنگي و … از سنگ ساختمان توليد نماييد.

درواقع مصنوعات سنگي از سنگهاي باطله توليد مي شوند، اين كار چند نكته مثبت در پي دارد:

  • مشكل ضايعات سنگي از بين مي رود.
  • محصولات جديد سنگي ساخته مي شود.
  • مشكلات زيست محيطي كمتري ايجاد مي شود.
  • از سنگهاي طبيعي نهايت استفاده شد. كه خوده اين عامل باعث شده، ذخاير معادن سنگ در زمان كوتاه تمام نشوند.
  • از لحاظ هزينه هايي استخراج، توليد و فراوري سنگ ساختماني صرفه اقتصادي دارد.

روش ساخت مصنوعات سنگي

مصنوعات سنگي شامل محصولات متفاوتي مي باشد كه طبيعتا براي ساخت آنها نيازي نيست به باطله هاي سنگ نما موادي اضافه شود بلكه ضايعات سنگي به كارگاه هاي سنگبري فرستاده مي شوند و در آنجا با ماشين آلات مخصوص، سنگهاي شكسته شده را برش مي دهند. و سپس بعد از اتمام ساخت، سطح سنگ را صيقلي مي كنند. در حقيقت اين سنگ ها بصورت شكسته، ابزار خورده و يا حجاري شده فرآوري مي گردند.

به صورت كلي براي ساخت مصنوعات سنگي از روش هاي قلمزني سنگ حجاري و خراطي سنگ، طلاكوبي و فيروزه كوبي، معرق سنگ، مرصع كاري، مشبك سنگ، تراش سنگ و… استفاده مي شود.

انواع مصنوعات سنگي

زيبايي و جذابيت سنگ‌هايي نظير تراورتن، گرانيت، مرمر و مرمريت هنرمندان را بر آن داشته است تا با استفاده از اين سنگ‌ها اقدام به خلق آثار بي نظير و چشم نوازي كنند. اين هنر به امروز و اين مرز و بوم محدود نمي‌شود و از ساليان دور در اقصي نقاط جهان مورد توجه بوده است.

 

3 3 300x200 - تمام آنچه در مورد مصنوعات سنگي (آب نما، صراحي، مجسمه سنگي، درپوش سنگي، جدول سنگي) بايد بدانيم

مجسمه سنگي:

مجسمه، پيكره و يا تنديس به اثر هنري ساخته شده از سنگ، چوب، شيشه و … اطلاق ميشود كه براي به نمايش گذاشتن و يا يادآوري يك انسان، حيوان، شي و يا طرح خاص كه ميتواند نمادي از يك واقعه خاص باشد استفاده ميگردد.

در ميان انواع مواد براي ساخت مجسمه، سنگ به دلايل زير از همه محبوب تر و رايج تر است:

  1. قدمت طولاني مجسمه سنگي
  2. زيبايي منحصر بفرد
  3. مقاومت و پايداري در برابر شرايط گوناگون فضاي بسته و باز
  4. طول عمر بسيار بالا
  5. ارزش هنري بالاتر به واسطه جنس سخت


ادامه مطلب ...
Molecular detection test

آزمايش تشخيص مولكولي يا Molecular Diagnostics  مجموعه اي از تكنيك‌هاي مورد استفاده براي تجزيه و تحليل نشانگرهاي بيولوژيكي در ژنوم و پروتئوم است، در اين روش كد ژنتيكي فرد و نحوه بيان سلول‌هاي آنها به عنوان پروتئين، با استفاده از زيست شناسي مولكولي براي آزمايش پزشكي امكان پذير مي‌باشد.

اين تكنيك جهت تشخيص و ارزيابي بيماري، تشخيص خطر، و انتخاب بهترين نوع درمان براي هر فرد بيمار به صورت كاملاً شخصي مي‌باشد.

سرعت، دقت و حساسيت فوق العاده بالاي آزمايش‌هاي تشخيص مولكولي باعث گرديد تا اين روش ها به سرعت جايگاه خود را در علوم آزمايشگاهي بيابند و در امر تشخيصي و درمان طيف گسترده اي از بيماريها مورد استفاده قرار گيرند.

تاريخچه آزمايش تشخيص مولكولي

اولين آزمايش تشخيص مولكولي در سال ۱۹۸۰  به صورت يك آزمايش ژنتيكي براي تشخيص پيش از تولد بيماري تالاسمي توسط  وايات واي كان و همكارانش صورت گرفت. در پي اين آزمايش، در دهه ۱۹۹۰ شناسايي ژنها و همچنين تكنيك‌هاي جديد توالي يابي DNA منجر به ظهور رشته جديدي از پزشكي آزمايشگاهي مولكولي شد.

امروزه تشخيص مولكولي بيماري‌ها كاربرد و اهميت تجاري بسياري پيدا كرده‌است و به همين دليل دستورالعمل 98/44/EC اتحاديه اروپا در سال ۱۹۹۸تأييد كرد كه ثبت اختراع پيرامون توالي يابي DNA مجاز مي‌باشد.

Molecular detection

كاربردها

از جمله موارد كاربرد اين روش آزمايش شامل:

  • بررسي بيماري هاي عفوني ناشي از عوامل ويروسي، باكتريايي، قارچي و انگلي مانند كلاميديا، ويروسآنفلوآنزا، سل و …
  • بررسي نقايص مرتبط با ژنوم انساني مانند آزمايش‌هاي قبل از تولد رايج با هدف تشخيص ناهنجاري‌هاي كروموزومي
  • تعيين خط درماني به روش مولكولي
  • پايش بيماري هاي مختلف در طول دوره درمان همچون اندازه گيري مقدار بار ويروس در طول درمان
  • بررسي پيش آگهي بيماري ها مانند پيش آگهي در بيماران ALL و يا مبتلايان به هپاتيت C
  • فارماكوژنتيك مانند بررسي جهش ها مرتبط با مقاومت هاي دارويي در بيماران CML و يا بيماران درگير با هپاتيت B مزمن
  • غربال گري و پيش بيني بروز بيماري ها در افراد مستعد نسبت به سرطان پستان و تخمدان
New layer...
New layer...

يكي از مطمئن‌ترين روش‌ها براي شناسايي عسل طبيعي ، انجام آزمايش عسل و آزمايش‌هاي تخصصي در يك آزمايشگاه معتبر بر روي عسل است.

شاخص‌هاي مهم برگه آزمايش عسل و شيوه‌ي تفسير آن‌ها

ساكاروز (sucrose):

ساكاروز مهمترين فاكتوري است كه طبيعي يا تغذيه‌اي بودن عسل را با آن متوجه مي‌شوند  اگرساكاروز عسل به صورت استاندارد زير ۵ درصد باشد به آن عسل طبيعي مي‌گويند. هرچند بعضي گياهان مثل كنار استثناء هستند و داراي ساكاروزهاي بالاتري هستند.

اما ساكاروز به تنهايي نمي‌تواند مشخص كند كه يك عسل طبيعي و خام است يا خير. چرا كه ممكن است يك عسل حاوي ساكاروز بالاي ۵ درصد باشد (مثل يونجه و كنار) و طبيعي باشد و يا ساكاروز زير ۵ درصد داشته باشد ولي تغذيه هم‌ شده باشد و يا بدتر از آن حرارت ديده باشد. بهتر است بدانيد فقط طبيعي بودن عسل نيست كه مهم است و عسل بايد علاوه بر طبيعي بودن خام هم باشد. عسلي كه خام نباشد و حرارت ديده باشد حتي اگر كاملا از شهد گل‌ها تغذيه كرده باشد ارزشي ندارد. چرا كه عسل حرارت ديده بر اساس ميزان حرارت، بخشي و يا تمامي خواص خود را از دست مي‌دهد.

عسل خام به عسلي مي‌گويند كه بعد از برداشت حرارت نديده است و خواص آن حفظ شده است



ادامه مطلب ...

  

سنگ مرمر

 

سنگ مرمر یا سنگ اونیکس

سنگ مرمر (Onyx Marble) نوعی سنگ آهک دگرگونی است که از کانی های رنگارنگ تشکیل شده و کانی کلسیت اصلی ترین کانی آن می باشد. این سنگ در متون طب سنتی رخام و حجر الرخام نامیده و در بازارهای جهانی به نام اُنیکس مشهور است.

به دلیل مقاومت و زیبایی بی نظیر آن، از این سنگ به صورت گسترده در بناهای زیارتی و حرم‌های امامان، بنای تاج محل و مجسمه‌سازیی استفاده گردیده است. این سنگ لاکچری به دکوراسیون داخلی شکوه و جلال می بخشد و به دلیل استحکام بالا و جذابیت زیاد ارزش سرمایه گذاری در طراحی داخلی ساختمان را دارد. هنرمندان برجسته‏ای چون «میکل آنژ» و «لئوناردو داوینچی» در بسیاری از آثار خود از سنگ مرمر استفاده کرده‏اند.

برای تهیه مرمر، ابتدا صخره‏های مرمری را توسط ماشین آلات مخصوص به قطعات بزرگ تقسیم می‏کنند. سپس این قطعات را به کارگاه‏های مخصوص برش سنگ منتقل می‏کنند و آنها را در اندازه‏های دلخواه و مناسب برش می‏دهند. پس از برش، سنگ مرمر را با دستگاه‏های مخصوص صیقل می‏دهند تا سطحی صاف و هموار پیدا کنند. به این ترتیب مرمر، آماده استفاده می‏شود. ایتالیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ مرمر در جهان است. مرغوب‏ترین سنگ‏های مرمر جهان نیز در همین کشور تولید می‏شوند.

مشخصات سنگ مرمر

  • جذب آب= کمتر از 1 درصد
  • وزن مخصوص=7.2 گرم بر سانتی متر مکعب
  • تخلل: بین 0.3 تا 1.2 درصد
  • مقاومت در برابر رطوبت و هوازدگی=کم
  • مقاوت در برابر خراش و ساییدگی=کم
  • مقاومت فشاری=1121 کیلوگرم بر سانتی متر مربع
  • قیمت نسبت به سنگ‌های همتای خود=بالا

4210 300x200 - هرآنچه باید در مورد سنگ مرمر یا سنگ اونیکس بدانیم

تفاوت سنگ مرمر و سنگ مرمریت

بعضی افراد فکر میکنند سنگ مرمر و مرمریت یکی هستند. ولی این دو سنگ تفاوت های بسیاری دارند. که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

تفاوت در شکل گیری

سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی است ولی سنگ مرمریت از خانواده سنگهای رسوبی (سنگ آهک) است و این تفاوت در شکل گیری کلی این دو نوع سنگ است.

زیبایی و جلاپذیری

سنگ مرمر دارای رنگ های متنوعی از جمله سفید، خاکستری، سیاه، سبز، ارغوانی، زرد، قرمز می باشد. اما رنگ مرمر خالص سفید شفاف است. همچنین ماده اصلی تشکیل دهنده مرمر کلسیت است که پایدارترین حالت کربنات کلسیم است. این کانی دارای بلورهای درشت و مشخص است که سبب میشود مرمر برعکس مرمریت بتواند نور را از خود عبور دهد.

تفاوت در کاربری

کاربرد سنگ مرمر در درجه اول در مصنوعات سنگی مانند مجسمه – گلدان و … است و در درجه دوم به عنوان پوشش دیوار و کف و نمای داخل خواهد بود که غالبا از سنگ اسلب آن استفاده میگردد.

کاربرد مرمریت نیز تقریبا مانند مرمر است با این تفاوت که مرمریت در درجه اول در بنا استفاده میگردد که میتواند در نمای داخلی و خارجی و به عنوان دیوار پوش و کفپوش و در درجه دوم در مصنوعات مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ مرمر در نقاط مختلف جهان

یونان و ایتالیا اولین کشورهایی بودند که اقدام به استخراج و استفاده از سنگ مرمر نموده اند. در ایتالیا مشهورترین نوع مرمر، به نام مرمر کواترناری، مرمر سیرسئو، مرمر بوسکا و مرمر گسوالدو می باشند.

بیشترین حجم مرمر در قاره اروپا، در کشورهای فرانسه و اسپانیا می باشد، مانند مرمر مالاگا اسپانیا که از اهمیت تاریخی بالایی نیز برخوردار است، از سنگ های مرمر معروف یونان مرمر سرتو، مرمر ولوس و مرمر اویا و از سنگ های مرمر معروف اسلوواکی، مرمر زلاتا، مرمر اسپیسکه، در کرواسی (Gorjan Stalaktit)، در پرتغال مرمر برانکو، آلباستر دو ویمیوس، در آلبانی مرمر لوشنج هونی و در مقدونیه مرمر دوراتو و همچنین در ترکیه انواع سنگ مرمر یافت می شوند.



ادامه مطلب ...
سنگ مرمريت

 

سنگ مرمريت سنگهاي آهكي متراكم حاصل تراكم رسوبات كربنات كلسيم يا آراگونيت ناشي از فشار طبقات رويي مي باشند كه بعضاً آثار دگرگوني ضعيفي نيز در آنها مشاهده مي شود. مرمريت به خاطر زيبايي، استحكام و مقاومت در برابر آتش و فرسايش، سنگي با ارزش به شمار مي رود. ايرانيان و يونانيان باستان در بناها و مجسمه هاي خود از اين سنگ استفاده هاي فراواني مي بردند.

ﻣﺮﻣﺮﻳﺖ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ‫ﺷﺪت دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺳﻨﮓ ﻣﺎدر ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﺳﻨﮓ ﭼﻴﻨﻲ، ﻛﺮﻳﺴﺘﺎل و اﺑﺮي ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲﺷﻮد.

  • ﺳﻨﮓ ﭼﻴﻨﻲ: ﺑﻪ ﻣﺮﻣﺮﻳﺘﻲ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﺗﻤﺎم ﺑﻠﻮرﻳﻦ، داﻧﻪ رﻳﺰ و ﻫﻢ اﻧﺪازه دارد. ﺳﻨﮓ ﭼﻴﻨﻲ در ﻣﻨﺎﻃﻖ دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺑﺎ ﺷﺪت ﻛﻢ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲﺷﻮد و‫ﺑﻪ ﺳﻪ دﺳﺘﻪ ﭼﻴﻨﻲ ﺳﻔﻴﺪ ، ﭼﻴﻨﻲ ﺧﺎﻛﺴﺘﺮي و ﭼﻴﻨﻲ ﻛﺮﻳﺴﺘﺎل ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲﺷﻮد .
  • سنگ كريستال به مرمريتي گفته مي شود ﻛﻪ ﺑﺎﻓﺖ ﺗﻤﺎم ﺑﻠﻮرﻳﻦ، داﻧﻪ درﺷﺖ و ﻫﻢ اﻧﺪازه دارد . ﻛﺮﻳﺴﺘﺎل در ﻣﻨﺎﻃﻘﻲ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲﺷﻮد ﻛﻪ ﺷﺪت دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ زﻳﺎد ﺗﺎ ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺑﺎﺷﺪ .
  • سنگ ابري به سنگ مرمريتي گفته مي شود ﻛﻪ ﺣﺎوي ﻧﻮارﻫﺎي ﻏﻴﺮ ﻣﻮازي از ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻛﺎﻧﻲﻫﺎي روﺷﻦ و ﺗﻴﺮه ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ اﻳﻦ وﻳﮋﮔﻲ ﺑﻪ ﺳﻨﮓ ﺣﺎﻟﺖ اﺑﺮي ﻣﻲدﻫﺪ. اﻳﻦ ﺳﻨﮓ در دﮔﺮﮔﻮﻧﻲﻫﺎي ﺑﺎ دﻣﺎي ﺑﺎﻻ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲﺷﻮد

اگرچه بيشتر مردم اين نوع سنگ را با هم خانواده‌اش كه مرمر است‌، اشتباه مي‌گيرند اما هيچ شباهتي بين مرمر با مرمريت وجود ندارد و مرمر از تغيير يافتن سنگ تراورتن حاصل مي‌شود نه مرمريت‌ . انواع مختلف مرمريت‌ها مانند‌ :  خوي‌ ، خور‌ ، هرسين‌ ، شيراز‌ ، كوه سفيد‌ ، كاوش كرمان‌ ، دهبيد‌ ، كوير كا‌شان‌ ، در بازار ايران وجود دارد‌ . البته ارزان‌ترين سنگ‌ها مانند كريستال‌ها از همين خانواده‌اند‌ . اين روز‌ها مرمريت را با آن جاذبه لعاب گونه‌اش گاه نمي‌توان از تراروتن رزين شده تفكيك كرد‌ . جالب است بدانيد بيشتر سنگ مرمريت را قيچي يا همان گيوتين مي‌كنند‌ .

ويژگي سنگ ساختماني مرمريت

  • وزن مخصوص 1100 تا 1300 كيلوگرم بر متر مكعب
  • مقاومت فشاري بالاتر از تراورتن و پايينتر ازگرانيت
  • امكانبه وجود آمدن خراش در سطح سنگ مرمريت
  • آسيب پذيري سنگ در مقابل اسيد
  • عدم محدوديت در ابعاد توليدي با نصبي همانند سنگ گرانيت

7 300x200 - تا چه ميزان با سنگ مرمريت و انواع آن آشنايي داريد؟

زيبايي سنگ ساختماني مرمريت

سنگ ساختماني مرمريت با رنگ هايي يافت ميشود كه در ديگر سنگ هاي طبيعي ديده نميشود. به دليل استحكام و مقاومت اين نوع سنگ و زيبايي بي نظير آن, معماران و طراحان داخلي براي لوكس تر جلوه دادن طرح هاي اجرايي خود از اين نوع سنگ استفاده ميكنند.

همچنين اين سنگ ساختمان به دليل قابليت صيقل كاري و داشتن سطحي صاف و آينه اي به سنگي محبوب و گران قيمت براي استفاده در ساختمان تبديل شده است. سنگ مرمر به دكوراسيون خانه شكوه و جلال ميبخشد و به دليل استحكام بالا و جذابيت زياد ارزش سرمايه گذاري در طراحي داخلي ساختمان را دارد.

كاربرد سنگ ساختماني مرمريت

اين سنگ در برابر عوامل طبيعي مثل باران، سرما و گرما و هوازدگي مانند تراورتن نميباشد و ضعيف‌تر است. بنابراين سنگ‌هاي مرمريت اگر در مكان هايي كه در معرض انقباض و انبساط قرار مي‌گيرند استفاده شوند، دچار خردگي مي‌شوند.

تفاوت سنگ ساختماني مرمر با مرمريت؛ مرمريت نوعي سنگ آهك رسوبي است در حالي كه سنگ مرمر نوعي سنگ آهك حاصل از دگرگوني مي باشد.

در كل اين سنگ ساختمان انتخاب بسيار مناسبي جهت فضاهاي خارجي نمي باشد مگر اينكه داراي ضخامت بسيار زيادي باشد كه بتواند سبب عدم نفوذ آب و خوردگي سنگ شود و همچنين موجب تاخير در تركهاي عميق گردد و يا اينكه سطح آن ساب خورده نباشد.

مقاومت اين سنگ در برابر هوازدگي، گازها و بارانهاي اسيدي كم است. به همين جهت اين سنگ به عنان سنگ نما داخلي ساختمانها به كار ميبرند .

سنگ مرمريت كرم خوي با فشردگي و دوام بسيار زياد بهترين انتخاب از ميان سنگ هاي داخلي براي پوشش كف بناهاست .

مزايا مرمريت به عنوان سنگ نما:

۱ـ سختي مناسب و مقاومت در برابر آتش و فرسايش

۴ـ مناسب براي كف و پله ها و نماهاي داخلي بدليل تخلخل بسيار پايين

۵ـ زيبايي و تنوع رنگ زياد بخصوص در ايران

۶- قابليت كاربرد در نماهاي كلاسيك و مدرن

۷- سايش پذير بودن و داشتن جلاي مناسب(در مراحل پرداخت سنگ)

۸-عدم وجود خلل و فرج

معادن سنگ ساختمان مرمريت

بخش قابل توجهي از معادن مرمريت در كشور ايران قرار دارد. از ميان معادن متعدد در شهرهاي مختلف، استان هاي لرستان، مركزي، يزد و كرمان به ترتيب داراي بيشترين معادن سنگ مرمريت هستند. ساير استان-ها نظير خراسان، هرمزگان و فارس هم از تعدادي معادن مرمريت برخوردارند.

انواع سنگ ساختمان مرمريت

سنگ ساختماني مرمريت را ﺑﺮاي ﺗﺰﺋﻴﻨﺎت و ﻣﺼﺎرف داﺧﻞ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻧﻈﻴﺮ ﻛﻒ، دﻳﻮار و ﻛﺎرﻫﺎي ﻫﻨﺮي ﺑﻪ ﻛﺎر ميﺑﺮﻧﺪ. ﻣﻘﺎوﻣﺖ ﻣﺮﻣﺮ در ﻣﻘﺎﺑﻞ رﻃﻮﺑﺖ، آﻟﻮدگي ﻫﻮا و ﮔﺎزﻫﺎي ﺳﻮﻟﻔﻮر ﻛﻢ اﺳﺖ، ﻟﺬا ﺟﻬﺖ ﻧﻤﺎ ﺳﺎزي ﺧﺎرج ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن در ﺷﻬﺮﻫﺎيي ﺑﺎ ﻫﻮاي آﻟﻮده‫ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﺮاي ﺳﻄﻮح ﺧﺎرجي ﺳﻄﺢ ﻏﻴﺮ صيقلي ﻣﺮﻣﺮ ﺗﻮﺻﻴﻪ ميﺷﻮد.

سنگ مرمريت هرسين

سنگي دگرگون شده است كه با تبلور مجدد سنگ آهك به وجود مي آيد، مرمريت هرسين به خاطر زيبايي، استحكام و مقاومت در برابر آتش و فرسايش، سنگي با ارزش به شمار مي رود.

سنگ مرمريت خوي

يكي از معروف ترين سنگ هاي مرمريت داخل كشور مي باشد كه معدن آن در خوي آذربايجان واقع است. مرمريت خوي با دوام بوده و بافت آن بسيار بهم فشرده مي باشد، در نتيجه از مقاومت بالايي برخوردار است.سنگ مرمريت خوي به علت كيفيت بالايش از قيمت نسبتا بالايي برخوردار است.

سنگ مرمريت كاشمر

در ابعاد مختلف فراوري مي گردد معدن آن در شهرستان كاشمر خراسان رضوي واقع مي باشد .سنگ مرمريت كاشمر جزو مرمريت هاي سفيد مي باشد و به دليل رنگ خاص و روشن خود مورد توجه سازندگان قرار داشته است.مرمريت كاشمر داراي دو طرح پر خط و كم خط است خط هاي كريستالي و شاخ گوزني موجود در سنگ مرمريت كاشمر متغير است.



ادامه مطلب ...
سنگ گرانيت-انواع

 

سنگ گرانيت يكي از سنگ هاي پركاربرد در صنعت ساختمان است زيرا اين سنگ به عنوان سنگ پله، سنگ فرش و روكابينتي كاربرد دارد. اين سنگ نوعي از سنگ آذرين كه داراي بافتي از دانه‌هاي متوسط تا درشت است و بسته به كاني‌هايِ موجود در سنگ، به رنگهاي سفيد، خاكستري، پرتغالي، سبز، مشكي، قرمز و غيره يافت مي‌شود. اين سنگ از سنگين‌ترين سنگ‌ها با چگالي ۲٫۷۵ گرم بر سانتي‌متر مكعب به‌شمار مي‌رود.

گرانيت يا سنگ خارا سمبل سختي، مقاومت و دوام است و به راحتي خش برنمي‌دارند و مقاومت آن‌ها در مقابل حرارت بالا مي‌باشد و از قابليت صيقل پذيري بالا برخوردار مي باشد  و سطح صيقلي و درخشان آن نيز بيشتر حفظ مي شود.

سنگ گرانيت و سنگ مرمر مرتبط با آن يكي از قديمي ترين سنگهاي جهان به شمار مي رود كه تا زمان مصر باستان وجود دارد. امروزه كشورهاي صادركنندگان عمده گرانيت چين، ايران، هند، ايتاليا، برزيل، نروژ، كانادا، تركيه، اسپانيا و ايالات متحده هستند.

مشخصات سنگ گرانيت

چگالي متوسط ​​گرانيت بين 2.65 و 2.75 گرم در سانتي متر مكعب است، نقطه تحمل فشار آن معمولاً بالاتر از 200 مگاپاسكال است ، و ويسكوزيته آن در نزديكي STP 3-6 · 1019 Pa / s  است. دماي ذوب گرانيت خشك در فشار محيط 1215–1260 درجه سانتيگراد است.

معادن سنگ گرانيت در ايران

ايران كشوري ثروتمند از لحاظ معادن سنگ است بگونه اي كه به بهشت معادن سنگ ساختماني شهرت دارد. گرانيت كه يك سنگ قيمتي است در خراسان رضوي، مشهد، نهبندان، تايبا، آذربايجان شرقي، خرم دره، بيرجند، همدان، مشهد، نطنز، گيلان، طوس، يزد، زنجان، نطنز و …  است و بيشترين توليدات گرانيت در استان خراسان مي باشد.

از سوي ديگر سنگ گرانيت در هر منطقه طرح و رنگ متفاوتي داراست و اين امر بزرگترين مزيت براي كشور ايران به شمار مي رود كه موجب شده است ايران از واردات سنگ هاي گرانيت بي نياز باشد.

در ديگر كشور‌هاي رقيب مانند برزيل و هند تنها يك نوع جنس سنگ و در ايتاليا معادن سنگ فراواني يافت مي‌شود. معادن زيادي  نيز در هند، ايتاليا، برزيل، كانادا، آلمان، سوئد، اسپانيا و ايالات متحده وجود دارد كه اين كشور ها به صادرات سنگ گرانيت معروف هستند.

مزاياي سنگ گرانيت

  • استحكام و مقاومت بالا گرانيت

همانطور كه از مشخصات سنگ گرانيت مشاهده كرديد، محكم ترين و سخت ترين سنگها است و همين دليل مي توان از آن در مكان هاي پر رفت و آمد مانند سنگ راه پله است؛ زيرا در اثر رفت و آمد مداوم، دچار سائيدگي نمي شود.

  • مقاومت در برابر حرارت گرانيت

بجز مقاومت در برابر فشار و ضربه، اين سنگ در برابر حرارت استحكام بالايي دارد و به همين دليل از آن براي ساخت كانتر آشپزخانه استفاده مي شود؛ تا بدون هيچ نگراني ظروف داغ بر روي آن قرار گيرد.

  • مقاومت در برابر آب گرانيت

سنگ گرانيت جذب كننده آب نيست و در برابر نفوذ آب مقاوم است و براي ساخت سينك روشويي، سينك آشپزخانه، كانتر و كفپوش استفاده مي گردد.

  • مقاومت گرانيت در برابر مواد شيميايي

از سوي ديگر در برابر مواد شيميايي دچار آسيب نمي گردد و در برابر خوردگي مقاوم است. در كل سنگ گرانيت داراي دوام و طول عمر الايي است.

  • سطح يكدست گرانيت

سنگ گرانيت بر خلاف تراورتن داراي سطحي كاملا يكدست هستند.

  • رنگ هاي گرانيت

گرانيت از نظر رنگ را به پنج دسته گرانيت شكلاتي، گرانيت مشكي، گرانيت قرمز، گرانيت سبز و گرانيت طوسي تقسيم كرد.

  • تنوع طرح و رنگ گرانيت

سنگ گرانيت با تنوع بالايي از طرح، رنگ و بافت به صورت طبيعي داراي زيبايي منحصر بفردي است. و همخواني با ساير مصالح نظير فولاد، چوب و شيشه دارد و با استفاده از آن مي توان به طرح هاي بي نظير در صنعت معماري دست يافت

  • قيمت مناسب گرانيت

اين محصول در مقايسه با ساير نمونه ها از قيمت مناسب تري برخوردار است؛ زيرا منابع آن به وفور در كشور يافت مي شوند. همچنين هزينه هاي مربوط به نگهداري از آن پايين تر مي باشد.

  • گرانيت، دوستدار محيط زيست

گرانيت ماده اي خام است كه از منابع موجود در طبيعت استخراج مي شود و دوام و طول عمر بالايي دارد، از اين رو دوستدار طبيعت مي باشد.

معايب سنگ گرانيت

سنگ گرانيت علاوه بر مزيت هايي كه نام برده شد داراي معايبي نيز هست كه بهتر است قبل از انتخاب و كاربرد آن به عنوان مصالح در ساختمان، آنها را نيز در نظر بگيريد.

  • در برخي سورت ها به علت وجود آهن در آن زنگ زدگي به وجود آيد.
  • وزن آن بالاست و استفاده از آن بار مرده بر ساختمان وارد مي كند.
  • نصب اين سنگ به دليل استفاده از ملات براي چسبندگي، زمان بر است.
  • اين سنگعايق حرارتي و صوتي نيست و منجر به هدررفت انرژي در ساختمان مي گردد.

معرفي بهترين انواع سنگ گرانيت

همانطوركه گفته شد، ايران ذاراي معادن گرانيت جايگاه بالايي است و در ساير كشورها نيز اين سنگ موجود مي باشد. همچنين اين سنگ بر اساس هر منطقه طرح و ساخت و رنگ خاصي دارد كه به آن تنوع بالايي بخشيده است. در ادامه به بيان انواعي از سنگ گرانيت خواهيم پرداخت.

967e41d6 c851 4a16 8e07 e9c834d507ac 300x225 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت نطنز

سنگ گرانيت نطنز در دورنگ اصلي مشكي و سفيد موجود است. سنگ گرانيت سفيد نطنز داراي زمينه اي سفيد با دانه بندي مشكي و خاكستري ريز و يكنواخت است كه اصطلاحا به آن گرانيت گل پنبه اي گويند. از ويژگيهاي گرانيت سفيد نطنز ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين، يكنواختي و توليد انبوه آن اشاره كرد. و به همين سبب بسياري از پروژه هاي تجاري، اداري، صنعتي و مسكوني از اين سنگ گرانيت براي سنگ فرش و نماي بيروني و داخلي استفاده مينمايند. گرانيت سفيد نطنز به صورت سابيده، فليم شده، كوبيك و جدول سنگي فرآوري ميگردد.

سنگ گرانيت مشكي نطنز داراي رنگ مشكي بوده و استخراج آن از چندين معدن صورت مي گيرد. تفاوت سنگ اين معادن در تيرگي رنگ آن ها است به صورتي كه برخي از آن ها رنگي تيره تر به همراه خطوط سفيد و برخي ديگر زمينه نوك مدادي و يكنواخت تري دارند. از ويژگي هاي اين سنگ مي توان به جذب آب پايين، مقاومت سايشي بالا، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و نور آفتاب اشاره كرد.



ادامه مطلب ...
سنگ نما

 

از مصالح ساختماني كه براي نماي ساختمان محبوبيت بسياري دارد، سنگ نما مي باشد اما در هنگام انتخاب سنگ نما بايد دقت كنيد. مثلا در شهرهايي كه داراي آلودگي بيشتري هستند، بايد سنگ هاي مقاومت در برابر باران اسيدي انتخاب گردد. سنگ گرانيت در محيط اسيدي قابل استفاده است و براي محيط قليايي مي توان سنگ آهكي را به كار برد.

از انواع سنگ ساختماني موجود در بازار مي توان به تراورتن، گرانيت، مرمريت، چيني، لايم استون، ترا انيكس، سند استون، انيكس نام برد.

مزاياي استفاده از سنگ نما

– توليد آسان و در دسترس بودن
– رنگ هاي طبيعي و مقاوم در برابر اشعه UV
– مقاومت در برابر آتش سوزي و ضربه
– تنوع مناسب
– دوام زياد در صورت انتخاب صحيح

 

در انتخاب سنگ نما ساختمان چه نكاتي حائز اهميت است؟

  • سنگ‌هاي به كار رفته درنماي ساختمان بايد در برابر عوامل جوي شامل گرما و سرما، باران و اشعه UV مقاومت خوبي داشته باشند.
  • جذب آب سنگ نما بايد پايين باشد و در برابر سايش مقاومت خوبي داشته باشد.
  • در شهرهاي بزرگي مانند تهران كه به علت آلودگي هوا، باران ها بصورت اسيدي هستند، مقاومتسنگ نما ساختمان در برابر اسيدها نيز جزو فاكتورهاي مهم است و بايد به آن توجه داشت.
  • با توجه به خطر جدا شدن سنگ نما از ديوار و افتادن روي سر عابرين، سنگ مورد استفاده بايد از خلل و فرج مناسبي برخوردار باشد تا ملاتي كه براي چسباندن آن به ديوار استفاده مي‌شود، به خوبي در آن نفوذ كرده و به ديوار بچسبد.
  • در انتخاب سنگ بايد دقت داشته باشيد كه ترك نداشته باشد. براي تشخيص بدون ترك بودن سنگ، با يك شيء فلزي روي آن ضربه بزنيد، اگر صداي شفاف شيشه از آن ساتع شد، به معني سالم بودن و بدون ترك بودن آن است.

اصولاً طراحان نماي خارجي ساختمان براي سنگ نما سنگ تراورتن، سند استون و گرانيت را پيشنهاد مي دهند كه هر كدام زيبايي و ويژگي هاي منحصر بفرد خود را دارند. تروارتن در مقايسه با دو سنگ ديگر ارزان تر است و مقاومت بالاتري دارد. علاوه بر آن اين سنگ به خوبي به سيمان مي چسبد، در نتيجه امكان جدا شدن آن از سطح وجود ندارد. در مجموع از ميان سنگ‌هاي نامبرده شده، در كشور ما سنگ‌ تراورتن بيشترين كاربرد را در نماسازي دارند چراكه اين نوع سنگ در عين حال كه مقاومت خوبي در برابر شرايط جوي دارد، داراي رنگ‌هاي متنوعي است و قيمت مناسبي نيز دارد.

 

اجزاء تشكيل دهنده سنگ ساختماني:

  1. سنگهاي ساختماني بر اساس موارد مختلف تقسيم بندي مي‌شوند كه عبارتند از:
  • بر اساس وزن مخصوص
    سنگهايي كه وزن مخصوص آنها بيش از 8/1 گرم بر سانتيمتر مكعب است را سنگهاي سنگين وزن و سنگهايي كه وزن مخصوص آنها كمتر از اين مقدار ‌باشد را سنگ‌هاي سبك وزن مي‌گويند.
  • بر اساس مقاومت فشاري
    سنگهايي كه مقاومت فشاري آنها بين 100 تا 1000 مگا پاسكال است را سنگهاي سنگين و سنگهايي كه مقاومت فشاري آنها از 4 تا 2000 مگا پاسكال است را سنگهاي سبك مي‌گويند.
  • بر اساس ضريب نرم‌شدگي
    اگر مقدار ضريب نرم شدگي بين 6/0 تا 1 باشد براي احداث ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
    در ادامه به بررسي بعضي از انواع پر كاربرد سنگ‌هاي ساختماني مي‌پردازيم:


ادامه مطلب ...
سنگ نما

 

نماي ساختمان يكي از جلوه‌هاي زيبايي ساختمان است كه در صورت استفاده از سنگ نما، خاص و دل انگيز مي‌گردد. سنگ در بين نماسازان محبوبيت زيادي دارد، علت اين امر عبارتند از: عدم تغيير رنگ، مقاوم به رطوبت، تنوع در رنگ و طرح، عايق حرارت، قابل اجرا در همه سطوح، استقامت و دوام بالا، عمر طولاني در صورت نصب صحيح و هزينه نگهداري كم. سنگ نما از جمله مواردي است كه بايد در هنگام نصب آن دقت گردد، زيرا هر كدام از انواع سنگ نما مثل مرمر ، گرانيت ، تراورتن و … نكات خاص خود را داراست.

اكثر افرادي كه نسبت به خريد سنگ نما اقدام مي كنند تنها به توصيه هاي ديگران اكتفا مي كنند و در نهايت با گذشت زمان احساس نارضايتي خواهند داشت. قبل از خريد سنگ نما بايد با انواع سنگ ها آشنا شد و معايب و مزاياي آنها را مورد بررسي قرار داد. در اين صورت با كسب آگاهي لازم مي توان سنگي را خريداري نمود كه سال ها بر نماي ساختمان شما استوار بماند.

سنگ هايي كه براي نماي بيروني ساختمان انتخاب مي شوند بايد از دوام و استحكام بالايي برخوردار باشند. سنگ نما همواره در معرض تابش نور خورشيد، برف و باران، گرد و غبار، آلودگي، سرما، گرما، رطوبت و … قرار مي گيرد، به همين دليل سنگ هاي مقاوم بهترين گزينه براي نما هستند.

سنگ گرانيت

سنگ گرانيت نوعي سنگ آذرين است و در رنگ هاي متنوع به بازار عرضه مي شود. اين سنگ بافتي درشت دارد و به راحتي مي توان آن را با چشم مشاهده نمود. گرانيت آلودگي را جذب نمي كند و از سختي بالايي برخوردار است. از گرانيت نه تنها به عنوان سنگ نما بلكه در محيط هاي مرطوب داخلي نظير حمام و سرويس بهداشتي نيز مي توان استفاده نمود زيرا تخلخل آن پايين بوده و آب را به خود جذب نمي كند.

خصوصيات سنگ گرانيت

  • گرانيت‌ها معمولا بسيار سخت و محكم بوده و داراي چگالي بالايي هستند و در برابر ضربه مقاوم مي باشند.
  • سنگ‌هاي گرانيت از قابليت جلاپذيري بسيار خوبي برخوردارند و آن‌ها را مي توان تا آينه‌اي شدن جلا داد.
  • اكثر گرانيت‌ها مانندسنگ تراورتن در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا مقاومت خوبي دارند؛ اما در برخي موارد ممكن است كاني‌هاي آهن موجود در آن‌ها در اثر رطوبت هوا، اكسيد شده و تغيير ظاهر دهند.
  • برخي از انواع گرانيت‌هاي تيره ممكن است در برابر نور خورشيد تغيير رنگ دهند.
  • سنگ‌هاي گرانيت كه به عنواننماي ساختمان به كار مي روند معمولا بصورت صيقلي هستند.
  • با توجه به چگالي بالاي سنگ ‌هاي گرانيت، خلل و فرج در آن‌ها بسيار كم است، در نتيجه چسبندگي خوبي ندارند و براي استفاده درنماي ساختمان بايد از تمهيدات ويژه‌اي استفاده گردد.
  • سنگ گرانيت نسبت به ساير سنگ‌ها از قيمت بالاتري برخوردار است چرا كه هزينه عمليات استخراج، برش و صيقل كاري آن بالا است.

سنگ گرانيت به علت سخت بودن و كم بودن خلل و فرج آن (تخلخل كم) در پشت سنگ و جذب آب بسيار كم براي نصب در نما با ملات سيمان و ماسه به تنهايي كار كاملا غير حرفه اي و مشكل ساز مي باشد. چون دوغاب را به خوبي جذب نمي كند و به همين دليل معمولا چسبندگي كافي بين سنگ و دوغاب به وجود نمي آيد. اين موضوع باعث مي شود.

تا كمتر از يك سال سنگ خود را از ملات جدا كرده و از نما بيافتد اين اشكال گرانيت با بستن و مهار كردن سنگ گرانيت تا قسمت زيادي بر طرف مي شود. چنانچه اين كار با چاك دادن سنگ و بستن آن با سيم گالوانيزه قبل از دوغاب ريزي انجام گيرد ( اسكوپ سنگ ) ناميده مي شود. روش ديگر آن نصب خشك است. كه جزئيات متفاوتي دارد و امروزه بسيار رايج است.

استفاده از تكنيك اسكوپ سازي سنگ نما، قطعا بهتر از استفاده نكردن از آن است اما نكته اينجاست كه اين كار باعث شده كه برخي افراد تصور كنند كه ديگر امكان ريزش سنگ هاي اسكوپ شده وجود نخواهد داشت! خير به اين صورت نيست و بخصوص در مواقعي كه زلزله يا نشست ساختمان رخ دهد، از اسكوپ هيچ كاري ساخته نيست و تنها پيچ رولپلاك سنگ نماست كه مي تواند از پس وظيفه نگهداري سنگ ها بر روي سطح ساختمان بر بيايد.

سنگ نما

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگ‌هاي رسوبي آهكي است كه در اثر ته نشيني سريع كربنات كلسيم در دهانه چشمه‌هاي آب معدني به خصوص چشمه هاي آب گرم يا در غارهاي آهكي به وجود آمده‌اند.

 



ادامه مطلب ...
سنگ تراورتن عباس آباد

 

سنگ تراورتن از ته نشین شدن مواد بر اثر آب داغ یا آب سرد در غارها ایجاد شده اند که شامل استالا کتیت و استالا گمیت می باشد و در تنوع رنگ سفید تا تراورتن خاکستری ، کرم بژ، زرد، قرمز، قهوه ای موجود می باشد. تنوع این سنگ در رنگ و طرح بسیار گسترده و مواد تشکیل دهنده آن، برای ایجاد نمایی زیبا بسیار مناسب است. سنگ تراورتن عباس آباد از مصالح ساختمانی محبوب و بادوام است که در طیف رنگی ملایم به فروش می‌رسد.

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، مقاومت بالا و صیقل پذیری عالی در سنگ نمای ساختمان کاربرد دارد. به دلیل سختی بیشتر و تخلخل کمتر در مقایسه با دیگر سنگ های تراورتن و چسبندگی زیاد با ملات سیمان، استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد ( و به طور کلی انواع تراورتن ) در ارتفاع پیشنهاد می گردد . همچنین به علت مقاومت زیاد سنگ تراورتن عباس آباد در برابر باران های اسیدی و رنگ زیبا و منحصر به فرد، این سنگ جزء مناسب ترین سنگ های تزئینی جهت استفاده در نمای ساختمان می باشد.

این سنگ تراورتن جز روشن ترین سنگ های تراورتن در ایران به شمار می آید و در مدل های بی موج و موجدار قابل فرآوری است و آنرا از خانواده سنگ های لوکس به شمار می آورند.عمده کاربری آن نیز برای نمای بیرونی ساختمان است. بازه رنگ کرم نیز به صورت موجدار و بی موج قابلیت ف رآوری داشته و متراژ تولیدی آن نسبت به رنگ سفید بیشتر است. قیمت تراورتن عباس آباد سفید نسبت به کرم از بازه قیمتی بالاتری برخوردار است.

یکی از خصوصیات اصلی آن داشتن تنوع بالا از نظر سورت بندی بوده و دیگر مشخصه عباس آباد را می‌توان به بازه رنگ سفید و کرم آن اشاره داشت و همچنین به صورت موج دار و بی موج مورد برش قرار خواهد گرفت. از نظر کاربردی می‌توان آن را مانند سایر سنگ‌های تراورتن مورد استفاده برای نمای بیرون ساختمان در نظر گرفت ولی بسیاری از سورت‌های آن  در بخش‌های داخلی از ساختمان چون لابی و بخش‌های دیگر داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معادن این سنگ در محلات واقع شده اما بیشترین تولید ان در استان اصفهان صورت می گیرد و به عنوان یکی از لوکس ترین سنگ های تراورتن با زمینه سفید در دنیا به شمار می آید.

ترکیب سنگ تراورتن عباس آباد چیست؟

سنگ تراورتن عباس اباد از ته‌نشینی رسوب آب در غارها ایجاد می‌شود و ترکیبات آن عبارتند از:

  •  کلسیم
  •  استالاکتیت
  •  استاگمتیت

علت رنگ روشن این سنگ تراورتن چیست؟

هنگام تشکیل سنگ تراورتن هرچه عناصر محلول در آب معدن آن کم‌تر باشد، سنگ روشن‌تر می‌شود. بنابراین معدن سنگ تراورتن عباس آباد مهم‌ترین عامل در ویژگی رنگی آن است.

علت کاربرد بالای سنگ تراورتن عباس آباد برای محوطه چیست؟

  1. سنگ تراورتن عباس آباد سطح خنکی دارد و برای کف محوطه و استخر عالی است.
  2. بیشتر رنگ های رایج و محبوب آن قیمت مناسبی دارند.
  3. سنگ تراورتن عباس آباد لیز نیست و در محوطه استخر امکان لیز خوردن کم می‌شود.
  4. هنگام چینش به جای ملات‌ریزی در محل، میتواند خشکه چینی شود.
  5. بافت لوکس و مجلل، یک ظاهر منحصر به فرد به محوطه می‌دهد.
  6. رنگ سنگ تراورتن به مرور زمان نمی‌پرد.

درجه بندی سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن سفید عباس آباد جزء سنگهای ساختمانی با قیمت مناسب محسوب می گردد . قیمت فروش سنگ تراورتن عباس آباد براساس کیفیت و رنگ آن مشخص می شود . بهترین کیفیت سنگ تراورتن عباس آباد دارای درجه سوپر و به ترتیب ممتاز ، درجه یک و درجه دو می باشند.

سنگ تراورتن سفید عباس آباد درجه ۲ به دلیل ارزان بودن در دیواره های  سوله های کارخانه های مواد غذایی و اماکن تجاری و همچنین در قسمتی از نماهای ساختمان که در دید مستقیم نمی باشند (پشت نما ) کاربرد فراوانی دارد.



ادامه مطلب ...

سئو سایت

 

 

مزایای استفاده از ساب دامین

شما به عنوان یک طراح سایت ممکن است به جهت گسترش فعالیت های خود از فولدر ها استفاده نمایید تا محیط وب سایت خود را گسترش دهید. اما همان طور که گفتیم استفاده از ساب دامین ها نیز مزایای زیادی دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • ساب دامین ها رایگان هستند و نیازی به پرداخت وجه اضافه نیست.
  • به شما این اجازه را می دهد تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آدرس وبسایتان قرار دهید.
    زیر دامنه را می توانید روی یک هاست مجزا پیاده سازی نمایید
  • ساب دامین شما می تواند دارای آدرس آی پی مخصوص به خود باشد.
  • زیر دامنه ها می توانند طراحی و سیستم مدیریت مجزا و مخصوص به خود را داشته باشد.
  • البته استفاده از فولدر ها نیز مزایای زیادی دارد. اما این خود شما هستید که باید با توجه به شرایط موجود و زمینه فعالیت خود تصمیم بگیرید کدام را انتخاب نمایید.

بررسی تاثیر نام دامنه بر روی سئو

گوگل نام دامنه یا همان آدرس سایت را در رتبه بندی نتایج خود تاثیر می دهد . سعی کنید از دامنه ای کوتاه که شامل کلمه کلیدی تان باشد، استفاده کنید . ولی در عمل شما بیش از یک کلمه کلیدی را در آن نمی توانید در دامنه بگنجانید و عدم حضور آن کلمه در ساب دامین یا دامنه اصلی شما به معنی شکست حتمی شما در سئو نخواهد بود.
در نتیجه سعی کنید که نام دامنه را برای کاربری بهتر و براساس شناسایی راحت از طرف مشتریان انتخاب کنید و انتخاب نام ساب دامین را براساس استراتژی بازاریابی و برندینگ شرکت انجام دهید تا رعایت اصول سئو.

 

 

طراحی سایت

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

امروز با پيشرفت تکنولوژي و استفاده از شبکه هاي بي سيم يا وايرلس بدون هيچ گونه کابلي افراد مي توانند از طريق لپ تاپ ، کامپيوتر و يا گوشي خود به راحتي به اينترنت متصل شوند اما اين نگراني بين کاربران وجود دارد که چگونه از دسترسي افراد ديگر و هک شدن شبکه خانگي واي فاي ( Wi-Fi ) خود جلوگيري کنند؟ در ادامه با آموزش روش هاي جلوگيري از هک واي فاي همراه ما باشيد.

با استفاده از شبکه هاي کابلي و سيمي ، دزدي از پهناي باند کاري سخت و غير ممکن بود ولي امروزه با توجه به استفاده گسترده از شبکه هاي وايرلس که سيگنال بي سيم دارند ، دزدي از پهناي باند به راحتي قابل انجام است. يعني گاهي نيازي نيست که اين دزدي از طرف همسايگان شما باشد بلکه حتي فردي در نزديکي آپارتمانتان و در ماشين خود نيز با هک واي فاي شما قادر خواهد بود از اينترنت شما استفاده کند.

استفاده از واي فاي در صورت هک شدن ، سه نقطه ضعف خواهد داشت :

  • هزينه اينترنت شما براي انتقال هر بايت به صورت غير عادي  افزايش پيدا خواهد کرد.
  • سرعت اينترنت شما کاهش ميابد مخصوصا زماني که اينترنت خود را با افراد ديگر شير ميکنيد.
  • در صورت هک شدن واي فاي در واقع در معرض يک خطر امنيتي قرار گرفته ايد که امکان دارد هکر از اين طريق کامپيوتر شما را نيز هک کرده و به فايل هاي شخصي تان دسترسي پيدا کند.

از اين رو ما امروز قصد داريم روش هاي مقابله با هک WiFi و نحوه جلوگيري از هک شدن شبکه وايرلس را در زير براي شما آموزش دهيم :

10 راه مقابله با هک واي فاي و جلوگيري از هک شدن شبکه وايرلس

مرحله اول – باز کردن صفحه تنظيمات مودم :      

           

طراحی سایت

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان

 

ادامه مطلب...

عبارتSEO مخفف سه کلمهSearch Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. مجموعه فعالیت هایی که جهت بهبود عملکرد سایت براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام می گیرد. این روش از مفید ترین روش‌های بازاریابی موتور جستجو است. امروزه این مفهوم بهSearch Experience Optimization  (بهینه سازی تجربه کاربری از جستجو) تغییر یافته، به عبارت دیگر باید برای رضایت کاربر از نتیجه یافت شده نیز اهمیت ویژه ای قایل شویم.

 

فاکتورهای زیادی در سئو سایت تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو را سئو می نامیم.

 

 



ادامه مطلب ...

 

چراغ یک از وسایلی است که در تمامی منازل وجود دارد و در شکل های مختلف برای تزئین منزل نیز استفاده می شود. اما خرید یک چراغ زیبا  با طرح خاص برای روی میز یا کنار دکوراسیون اتاق، گاهی هزینه های بالایی را برای خانواده به وجود می آورد. از سوی دیگر در تمامی منازل وسایلی وجود دارد که دیگر قابل استفاده نیست.

خب می توان این دو نکته را با هم ترکیب کرد و یک چراغ زیبا و متفاوت با استفاده از وسایل دور ریختی ساخت. البته به کمی مهارت آچارفرانسه بودن هم در کنارش نیاز دارید.

در ادامه چند نمونه پیشنهادی از ساخت چراغ های زیبا و خلاق و متفاوت با استفاده از وسایل دور ریختی آورده شده است.

ادامه مطلب...

 

 

 

 

خرید آنلاین در زندگی امروز ما یک ضرورت محسوب می‌شود و اکثر ما ترجیح می‌دهیم با توجه به کمبود زمان به‌راحتی خریدهای خود را به‌صورت آنلاین انجام دهیم. اما هنوز هم خیلی از ما اعتماد کافی را به این نوع خرید نداریم و خرید حضوری را ترجیح می‌دهیم. البته در سال‌های اخیر با توجه به ساماندهی خوبی که در این زمینه انجام‌شده است کاربران اعتماد بیشتری به این نوع خرید پیداکرده‌اند. اما اگر شما هنوز جز گروهی هستید که به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد ندارید می‌توانید با رعایت یکسری نکات ساده خریدی آسان و سریع را تجربه کنید.

 

طراحی سایت

طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت در اصفهان

سئو سایت در اصفهان



ادامه مطلب ...

 

 

با نزدیک شدن به شب یلدا ایرانیان، شاهد شور و هیجان بسیاری از افراد برای هرچه خاطره انگیزتر کردن این شب هستیم. اما لازم نیز هزینه بالایی برای این کار صورت بگیرد. کافی است با کمی خلاقیت و کمی ایده، هدایای زیبا و دوست داشتنی به دوستان و خانوادمان اهدا کنیم.

 

در ادامه طرز ساخت پاکت هدیه به شکل انار مخصوص شب یلدا به صورت تصویری ارائه می گردد.

 

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مدیریت اطلاعات و آدرس infomanage.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: