مدیریت اطلاعات
تنوع و ایده و خلاقیت
سنگ نما

 

نماي ساختمان يكي از جلوه‌هاي زيبايي ساختمان است كه در صورت استفاده از سنگ نما، خاص و دل انگيز مي‌گردد. سنگ در بين نماسازان محبوبيت زيادي دارد، علت اين امر عبارتند از: عدم تغيير رنگ، مقاوم به رطوبت، تنوع در رنگ و طرح، عايق حرارت، قابل اجرا در همه سطوح، استقامت و دوام بالا، عمر طولاني در صورت نصب صحيح و هزينه نگهداري كم. سنگ نما از جمله مواردي است كه بايد در هنگام نصب آن دقت گردد، زيرا هر كدام از انواع سنگ نما مثل مرمر ، گرانيت ، تراورتن و … نكات خاص خود را داراست.

اكثر افرادي كه نسبت به خريد سنگ نما اقدام مي كنند تنها به توصيه هاي ديگران اكتفا مي كنند و در نهايت با گذشت زمان احساس نارضايتي خواهند داشت. قبل از خريد سنگ نما بايد با انواع سنگ ها آشنا شد و معايب و مزاياي آنها را مورد بررسي قرار داد. در اين صورت با كسب آگاهي لازم مي توان سنگي را خريداري نمود كه سال ها بر نماي ساختمان شما استوار بماند.

سنگ هايي كه براي نماي بيروني ساختمان انتخاب مي شوند بايد از دوام و استحكام بالايي برخوردار باشند. سنگ نما همواره در معرض تابش نور خورشيد، برف و باران، گرد و غبار، آلودگي، سرما، گرما، رطوبت و … قرار مي گيرد، به همين دليل سنگ هاي مقاوم بهترين گزينه براي نما هستند.

سنگ گرانيت

سنگ گرانيت نوعي سنگ آذرين است و در رنگ هاي متنوع به بازار عرضه مي شود. اين سنگ بافتي درشت دارد و به راحتي مي توان آن را با چشم مشاهده نمود. گرانيت آلودگي را جذب نمي كند و از سختي بالايي برخوردار است. از گرانيت نه تنها به عنوان سنگ نما بلكه در محيط هاي مرطوب داخلي نظير حمام و سرويس بهداشتي نيز مي توان استفاده نمود زيرا تخلخل آن پايين بوده و آب را به خود جذب نمي كند.

خصوصيات سنگ گرانيت

  • گرانيت‌ها معمولا بسيار سخت و محكم بوده و داراي چگالي بالايي هستند و در برابر ضربه مقاوم مي باشند.
  • سنگ‌هاي گرانيت از قابليت جلاپذيري بسيار خوبي برخوردارند و آن‌ها را مي توان تا آينه‌اي شدن جلا داد.
  • اكثر گرانيت‌ها مانندسنگ تراورتن در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا مقاومت خوبي دارند؛ اما در برخي موارد ممكن است كاني‌هاي آهن موجود در آن‌ها در اثر رطوبت هوا، اكسيد شده و تغيير ظاهر دهند.
  • برخي از انواع گرانيت‌هاي تيره ممكن است در برابر نور خورشيد تغيير رنگ دهند.
  • سنگ‌هاي گرانيت كه به عنواننماي ساختمان به كار مي روند معمولا بصورت صيقلي هستند.
  • با توجه به چگالي بالاي سنگ ‌هاي گرانيت، خلل و فرج در آن‌ها بسيار كم است، در نتيجه چسبندگي خوبي ندارند و براي استفاده درنماي ساختمان بايد از تمهيدات ويژه‌اي استفاده گردد.
  • سنگ گرانيت نسبت به ساير سنگ‌ها از قيمت بالاتري برخوردار است چرا كه هزينه عمليات استخراج، برش و صيقل كاري آن بالا است.

سنگ گرانيت به علت سخت بودن و كم بودن خلل و فرج آن (تخلخل كم) در پشت سنگ و جذب آب بسيار كم براي نصب در نما با ملات سيمان و ماسه به تنهايي كار كاملا غير حرفه اي و مشكل ساز مي باشد. چون دوغاب را به خوبي جذب نمي كند و به همين دليل معمولا چسبندگي كافي بين سنگ و دوغاب به وجود نمي آيد. اين موضوع باعث مي شود.

تا كمتر از يك سال سنگ خود را از ملات جدا كرده و از نما بيافتد اين اشكال گرانيت با بستن و مهار كردن سنگ گرانيت تا قسمت زيادي بر طرف مي شود. چنانچه اين كار با چاك دادن سنگ و بستن آن با سيم گالوانيزه قبل از دوغاب ريزي انجام گيرد ( اسكوپ سنگ ) ناميده مي شود. روش ديگر آن نصب خشك است. كه جزئيات متفاوتي دارد و امروزه بسيار رايج است.

استفاده از تكنيك اسكوپ سازي سنگ نما، قطعا بهتر از استفاده نكردن از آن است اما نكته اينجاست كه اين كار باعث شده كه برخي افراد تصور كنند كه ديگر امكان ريزش سنگ هاي اسكوپ شده وجود نخواهد داشت! خير به اين صورت نيست و بخصوص در مواقعي كه زلزله يا نشست ساختمان رخ دهد، از اسكوپ هيچ كاري ساخته نيست و تنها پيچ رولپلاك سنگ نماست كه مي تواند از پس وظيفه نگهداري سنگ ها بر روي سطح ساختمان بر بيايد.

سنگ نما

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگ‌هاي رسوبي آهكي است كه در اثر ته نشيني سريع كربنات كلسيم در دهانه چشمه‌هاي آب معدني به خصوص چشمه هاي آب گرم يا در غارهاي آهكي به وجود آمده‌اند.

 



ادامه مطلب ...
سنگ تراورتن عباس آباد

 

سنگ تراورتن از ته نشین شدن مواد بر اثر آب داغ یا آب سرد در غارها ایجاد شده اند که شامل استالا کتیت و استالا گمیت می باشد و در تنوع رنگ سفید تا تراورتن خاکستری ، کرم بژ، زرد، قرمز، قهوه ای موجود می باشد. تنوع این سنگ در رنگ و طرح بسیار گسترده و مواد تشکیل دهنده آن، برای ایجاد نمایی زیبا بسیار مناسب است. سنگ تراورتن عباس آباد از مصالح ساختمانی محبوب و بادوام است که در طیف رنگی ملایم به فروش می‌رسد.

سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، مقاومت بالا و صیقل پذیری عالی در سنگ نمای ساختمان کاربرد دارد. به دلیل سختی بیشتر و تخلخل کمتر در مقایسه با دیگر سنگ های تراورتن و چسبندگی زیاد با ملات سیمان، استفاده از سنگ تراورتن عباس آباد ( و به طور کلی انواع تراورتن ) در ارتفاع پیشنهاد می گردد . همچنین به علت مقاومت زیاد سنگ تراورتن عباس آباد در برابر باران های اسیدی و رنگ زیبا و منحصر به فرد، این سنگ جزء مناسب ترین سنگ های تزئینی جهت استفاده در نمای ساختمان می باشد.

این سنگ تراورتن جز روشن ترین سنگ های تراورتن در ایران به شمار می آید و در مدل های بی موج و موجدار قابل فرآوری است و آنرا از خانواده سنگ های لوکس به شمار می آورند.عمده کاربری آن نیز برای نمای بیرونی ساختمان است. بازه رنگ کرم نیز به صورت موجدار و بی موج قابلیت ف رآوری داشته و متراژ تولیدی آن نسبت به رنگ سفید بیشتر است. قیمت تراورتن عباس آباد سفید نسبت به کرم از بازه قیمتی بالاتری برخوردار است.

یکی از خصوصیات اصلی آن داشتن تنوع بالا از نظر سورت بندی بوده و دیگر مشخصه عباس آباد را می‌توان به بازه رنگ سفید و کرم آن اشاره داشت و همچنین به صورت موج دار و بی موج مورد برش قرار خواهد گرفت. از نظر کاربردی می‌توان آن را مانند سایر سنگ‌های تراورتن مورد استفاده برای نمای بیرون ساختمان در نظر گرفت ولی بسیاری از سورت‌های آن  در بخش‌های داخلی از ساختمان چون لابی و بخش‌های دیگر داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معادن این سنگ در محلات واقع شده اما بیشترین تولید ان در استان اصفهان صورت می گیرد و به عنوان یکی از لوکس ترین سنگ های تراورتن با زمینه سفید در دنیا به شمار می آید.

ترکیب سنگ تراورتن عباس آباد چیست؟

سنگ تراورتن عباس اباد از ته‌نشینی رسوب آب در غارها ایجاد می‌شود و ترکیبات آن عبارتند از:

  •  کلسیم
  •  استالاکتیت
  •  استاگمتیت

علت رنگ روشن این سنگ تراورتن چیست؟

هنگام تشکیل سنگ تراورتن هرچه عناصر محلول در آب معدن آن کم‌تر باشد، سنگ روشن‌تر می‌شود. بنابراین معدن سنگ تراورتن عباس آباد مهم‌ترین عامل در ویژگی رنگی آن است.

علت کاربرد بالای سنگ تراورتن عباس آباد برای محوطه چیست؟

  1. سنگ تراورتن عباس آباد سطح خنکی دارد و برای کف محوطه و استخر عالی است.
  2. بیشتر رنگ های رایج و محبوب آن قیمت مناسبی دارند.
  3. سنگ تراورتن عباس آباد لیز نیست و در محوطه استخر امکان لیز خوردن کم می‌شود.
  4. هنگام چینش به جای ملات‌ریزی در محل، میتواند خشکه چینی شود.
  5. بافت لوکس و مجلل، یک ظاهر منحصر به فرد به محوطه می‌دهد.
  6. رنگ سنگ تراورتن به مرور زمان نمی‌پرد.

درجه بندی سنگ تراورتن عباس آباد

تراورتن سفید عباس آباد جزء سنگهای ساختمانی با قیمت مناسب محسوب می گردد . قیمت فروش سنگ تراورتن عباس آباد براساس کیفیت و رنگ آن مشخص می شود . بهترین کیفیت سنگ تراورتن عباس آباد دارای درجه سوپر و به ترتیب ممتاز ، درجه یک و درجه دو می باشند.

سنگ تراورتن سفید عباس آباد درجه ۲ به دلیل ارزان بودن در دیواره های  سوله های کارخانه های مواد غذایی و اماکن تجاری و همچنین در قسمتی از نماهای ساختمان که در دید مستقیم نمی باشند (پشت نما ) کاربرد فراوانی دارد.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مدیریت اطلاعات و آدرس infomanage.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: