مدیریت اطلاعات
تنوع و ایده و خلاقیت
لايم استون سيلور گوهره

 

سنگ لايم استون (LIMESTONE) جز سنگ هاي طبيعي آهكي و رسوبي است و همچنين به عنوان جوان ترين سنگهاي رسوبي هم شناخته مي شود.

كاني عمده در اين سنگ، كلسيت است ولي كاني هايي مانند آرگونيت، دولوميت، كوارتز، فلدسپار، هماتيت و ليمونيت نيز ميتوانند وجود داشته باشند. در اين سنگ هاي قطعات اسكلتي فسيل شده نيز ديده ميشود. آرگونيت در درياي گرم و كم عمق با نسبت بالاي منيزيم به كلسيم تشكيل شده است و كلسيت نيز در درياهاي سرد و عميق و در جاهاي كه دماي هوا پايين است ، مانند رودخانه ها و درياچه هاي سرد تشكيل ميشود.

قيمت اين سنگ ساختماني به عوامل مختلفي بستگي دارد از جمله: درجه سنگ، ابعاد سنگ، نوع فرآوري (سابيده، چرمي، تيشه اي) و متراژ موجود.

سنگ لايم استون وزن كمتري نسبت به سنگ مرمريت و سنگ مرمر دارد. اما سنگ لايم استون رسوبي است كه به علت وجود آهك زياد درصد جذب آب بالايي دارد. همچنين مقاومت كمي در برابر فرسايش داشته از اين رو سنگ لايم استون براي مكان هاي دور از رطوبت و فرسايش مناسب است براي نماي بيروني و سنگفرش كاربرد ندارند. البته در اين چند سال اخير با پيشرفت علم نانو تكنولوژي اين سنگ توسط نانو در مقابل جذب آب مقاوم شده اند وچنانچه لايم استون با نانو پوشش داده شود با توجه به قيمت مناسب اين سنگ ساختماني نسبت به سنگ تراورتن سفيد ميتوان در نماي ساختمان هم از لايم استون استفاده نمود.

در ايران اكثر سنگهاي لايم استون داراي رنگ هاي روشن هستند و تنها سنگ لايم استون سيلور بوژان رنگي تيره دارند. در ادامه با انواع سنگ لايم استون آشنا مي‌شويم

سنگ لايم استون اسلام آباد

سنگ اسلام آباد جزء سنگ هاي سفيد است. يكي از سفيد ترين لايم استون هاي ايران، اين سنگ ميباشد. مهم ترين نكته مثبت اين سنگ ساختماني پاك بودن و سفيدي يكدست بر روي سطح سنگ است كه در كنار خلوص بالا كه با وجود خطوط منظم بوك مچ و فور مچ هاي فوق العاده جذابي را به وجود مي آورد.

اين سنگ بدليل جذب آب و جرم پذيري زياد نبايد در نماي بيروني ساختمان، سنگ فرش و مكان هايي كه در معرض رطوبت و رفت و آمد زياد هستند استفاده نمود. سنگ هاي لايم استون براي مصارف ديواره هاي داخلي ساختمان گزينه خوبي هستند.

كاربرد ها:

 



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مدیریت اطلاعات و آدرس infomanage.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: