تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟
مدیریت اطلاعات
تنوع و ایده و خلاقیت
سنگ گرانيت-انواع

 

سنگ گرانيت يكي از سنگ هاي پركاربرد در صنعت ساختمان است زيرا اين سنگ به عنوان سنگ پله، سنگ فرش و روكابينتي كاربرد دارد. اين سنگ نوعي از سنگ آذرين كه داراي بافتي از دانه‌هاي متوسط تا درشت است و بسته به كاني‌هايِ موجود در سنگ، به رنگهاي سفيد، خاكستري، پرتغالي، سبز، مشكي، قرمز و غيره يافت مي‌شود. اين سنگ از سنگين‌ترين سنگ‌ها با چگالي ۲٫۷۵ گرم بر سانتي‌متر مكعب به‌شمار مي‌رود.

گرانيت يا سنگ خارا سمبل سختي، مقاومت و دوام است و به راحتي خش برنمي‌دارند و مقاومت آن‌ها در مقابل حرارت بالا مي‌باشد و از قابليت صيقل پذيري بالا برخوردار مي باشد  و سطح صيقلي و درخشان آن نيز بيشتر حفظ مي شود.

سنگ گرانيت و سنگ مرمر مرتبط با آن يكي از قديمي ترين سنگهاي جهان به شمار مي رود كه تا زمان مصر باستان وجود دارد. امروزه كشورهاي صادركنندگان عمده گرانيت چين، ايران، هند، ايتاليا، برزيل، نروژ، كانادا، تركيه، اسپانيا و ايالات متحده هستند.

مشخصات سنگ گرانيت

چگالي متوسط ​​گرانيت بين 2.65 و 2.75 گرم در سانتي متر مكعب است، نقطه تحمل فشار آن معمولاً بالاتر از 200 مگاپاسكال است ، و ويسكوزيته آن در نزديكي STP 3-6 · 1019 Pa / s  است. دماي ذوب گرانيت خشك در فشار محيط 1215–1260 درجه سانتيگراد است.

معادن سنگ گرانيت در ايران

ايران كشوري ثروتمند از لحاظ معادن سنگ است بگونه اي كه به بهشت معادن سنگ ساختماني شهرت دارد. گرانيت كه يك سنگ قيمتي است در خراسان رضوي، مشهد، نهبندان، تايبا، آذربايجان شرقي، خرم دره، بيرجند، همدان، مشهد، نطنز، گيلان، طوس، يزد، زنجان، نطنز و …  است و بيشترين توليدات گرانيت در استان خراسان مي باشد.

از سوي ديگر سنگ گرانيت در هر منطقه طرح و رنگ متفاوتي داراست و اين امر بزرگترين مزيت براي كشور ايران به شمار مي رود كه موجب شده است ايران از واردات سنگ هاي گرانيت بي نياز باشد.

در ديگر كشور‌هاي رقيب مانند برزيل و هند تنها يك نوع جنس سنگ و در ايتاليا معادن سنگ فراواني يافت مي‌شود. معادن زيادي  نيز در هند، ايتاليا، برزيل، كانادا، آلمان، سوئد، اسپانيا و ايالات متحده وجود دارد كه اين كشور ها به صادرات سنگ گرانيت معروف هستند.

مزاياي سنگ گرانيت

  • استحكام و مقاومت بالا گرانيت

همانطور كه از مشخصات سنگ گرانيت مشاهده كرديد، محكم ترين و سخت ترين سنگها است و همين دليل مي توان از آن در مكان هاي پر رفت و آمد مانند سنگ راه پله است؛ زيرا در اثر رفت و آمد مداوم، دچار سائيدگي نمي شود.

  • مقاومت در برابر حرارت گرانيت

بجز مقاومت در برابر فشار و ضربه، اين سنگ در برابر حرارت استحكام بالايي دارد و به همين دليل از آن براي ساخت كانتر آشپزخانه استفاده مي شود؛ تا بدون هيچ نگراني ظروف داغ بر روي آن قرار گيرد.

  • مقاومت در برابر آب گرانيت

سنگ گرانيت جذب كننده آب نيست و در برابر نفوذ آب مقاوم است و براي ساخت سينك روشويي، سينك آشپزخانه، كانتر و كفپوش استفاده مي گردد.

  • مقاومت گرانيت در برابر مواد شيميايي

از سوي ديگر در برابر مواد شيميايي دچار آسيب نمي گردد و در برابر خوردگي مقاوم است. در كل سنگ گرانيت داراي دوام و طول عمر الايي است.

  • سطح يكدست گرانيت

سنگ گرانيت بر خلاف تراورتن داراي سطحي كاملا يكدست هستند.

  • رنگ هاي گرانيت

گرانيت از نظر رنگ را به پنج دسته گرانيت شكلاتي، گرانيت مشكي، گرانيت قرمز، گرانيت سبز و گرانيت طوسي تقسيم كرد.

  • تنوع طرح و رنگ گرانيت

سنگ گرانيت با تنوع بالايي از طرح، رنگ و بافت به صورت طبيعي داراي زيبايي منحصر بفردي است. و همخواني با ساير مصالح نظير فولاد، چوب و شيشه دارد و با استفاده از آن مي توان به طرح هاي بي نظير در صنعت معماري دست يافت.

  • قيمت مناسب گرانيت

اين محصول در مقايسه با ساير نمونه ها از قيمت مناسب تري برخوردار است؛ زيرا منابع آن به وفور در كشور يافت مي شوند. همچنين هزينه هاي مربوط به نگهداري از آن پايين تر مي باشد.

  • گرانيت، دوستدار محيط زيست

گرانيت ماده اي خام است كه از منابع موجود در طبيعت استخراج مي شود و دوام و طول عمر بالايي دارد، از اين رو دوستدار طبيعت مي باشد.

معايب سنگ گرانيت

سنگ گرانيت علاوه بر مزيت هايي كه نام برده شد داراي معايبي نيز هست كه بهتر است قبل از انتخاب و كاربرد آن به عنوان مصالح در ساختمان، آنها را نيز در نظر بگيريد.

  • در برخي سورت ها به علت وجود آهن در آن زنگ زدگي به وجود آيد.
  • وزن آن بالاست و استفاده از آن بار مرده بر ساختمان وارد مي كند.
  • نصب اين سنگ به دليل استفاده از ملات براي چسبندگي، زمان بر است.
  • اين سنگعايق حرارتي و صوتي نيست و منجر به هدررفت انرژي در ساختمان مي گردد.

معرفي بهترين انواع سنگ گرانيت

همانطوركه گفته شد، ايران ذاراي معادن گرانيت جايگاه بالايي است و در ساير كشورها نيز اين سنگ موجود مي باشد. همچنين اين سنگ بر اساس هر منطقه طرح و ساخت و رنگ خاصي دارد كه به آن تنوع بالايي بخشيده است. در ادامه به بيان انواعي از سنگ گرانيت خواهيم پرداخت.

967e41d6 c851 4a16 8e07 e9c834d507ac 300x225 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت نطنز

سنگ گرانيت نطنز در دورنگ اصلي مشكي و سفيد موجود است. سنگ گرانيت سفيد نطنز داراي زمينه اي سفيد با دانه بندي مشكي و خاكستري ريز و يكنواخت است كه اصطلاحا به آن گرانيت گل پنبه اي گويند. از ويژگيهاي گرانيت سفيد نطنز ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين، يكنواختي و توليد انبوه آن اشاره كرد. و به همين سبب بسياري از پروژه هاي تجاري، اداري، صنعتي و مسكوني از اين سنگ گرانيت براي سنگ فرش و نماي بيروني و داخلي استفاده مينمايند. گرانيت سفيد نطنز به صورت سابيده، فليم شده، كوبيك و جدول سنگي فرآوري ميگردد.

سنگ گرانيت مشكي نطنز داراي رنگ مشكي بوده و استخراج آن از چندين معدن صورت مي گيرد. تفاوت سنگ اين معادن در تيرگي رنگ آن ها است به صورتي كه برخي از آن ها رنگي تيره تر به همراه خطوط سفيد و برخي ديگر زمينه نوك مدادي و يكنواخت تري دارند. از ويژگي هاي اين سنگ مي توان به جذب آب پايين، مقاومت سايشي بالا، مقاومت بالا در برابر سرما و گرما و نور آفتاب اشاره كرد.

در فرآيند ساخت و توليد اين محصول از اپوكسي به منظور يكنواخت تر كردن رنگ آن استفاده مي شود. از جمله پركاربردترين مصارف اين سنگ مي توان به استفاده از آن براي سنگ فرش فضاي داخلي ساختمان اشاره كرد.

سنگ گرانيت تويسركان همدان

گرانيت مشكي سركان داراي تم رنگي مشكي و يكي از خاص ترين گرانيت در ايران است. از ويژگي اين محصول مي توان به ساب پذيري بالاي آن اشاره كرد. اين سنگ از رنگ مشكي يكنواخت و مقاومت بالايي برخوردار مي باشد و مي توان از آن براي سنگ فرش فضاي داخلي ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله استفاده كرد. هرچه رنگ اين محصول پاك تر و بدون ترك تر باشد، از قيمت بالاتري برخوردار مي باشد.

 

سيز بيرجند4 300x267 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت جنگلي بيرجند

سنگ گرانيت جنگلي بيرجند داراي تم سبز تيره مايل كه رگه هاي زرد و ليمويي در آن پراكنده مي باشد. سنگ گرانيت جنگلي بيرجند داراي جذب آب بسيار پائين و مقاومت فشاري بالا است. گرانيت جنگلي بيرجند را ميتوان در كليه فضاهاي داخلي و خارجي ساختمان استفاده نمود.  اين گرانيت براي سنگ فرش و سنگ نما بيروني و داخلي استفاده مينمايند.

سنگ گرانيت آبي نروژ

گرانيت آبي نروژ يك گرانيت وارداتي است كه از كشور نروژ وارد ميگردد. اين سنگ اغلب بصورت گرانيت اسلب كه جزء سنگهاي نادر آبي رنگ جهان است از كشور نروژ وارد مي گردد. سنگ گرانيت آبي نروژ از قيمت بالايي برخوردار است و مشتريان به دليل رنگ خاص و زيبايي منحصر بفردش به دنبال خريد آن هستند. كاربرد اين سنگ در ساختمان: سنگ كانترتاپ و سنگ صفحه كابينت آشپزخانه، سنگ كف و ديوار لابي ساختمان،  سنگ نما، سنگ كف و ديوار لابي سرويس هاي بهداشتي، سنگ پله و راه پله  مي باشد.

سنگ گرانيت آزول ماكاباس

گرانيت آزول ماكاباس يك گرانيت وارداتي از كشور برزيل است كه جزء گرانيت بسيار نادر آبي رنگ جهان است كه به صورت گرانيت اسلب و محدود از كشور برزيل وارد مي گردد. كاربرد گرانيت آزول ماكاباس: سنگ كانترتاپ و سنگ صفحه كابينت آشپزخانه، سنگ كف و ديوار لابي ساختمان،  سنگ نما، سنگ كف و ديوار لابي سرويس هاي بهداشتي، سنگ پله و راه پله  مي باشد.

سنگ گرانيت اسپراخان

گرانيت اسپراخان سنگي شبه گرانيت با زمينه رنگ صورتي مايل به خاكستري است كه ساب پذيري خوبي ندارد. كاربرد سنگ اسپراخان در پايه و پي ساختمان، جدول سنگي، سنگ فرش محوطه، پارك ها و پياده روها مي باشد. سنگ اسپراخان از سنگ هاي قديمي است كه در آثار باستاني مخصوصا در شمال غرب كشور به وفور استفاده شده است.

سنگ گرانيت اورو متاليكوس

گرانيت اورو متاليكوس داراي زمينه سبز زيتوني است كه داراي لكه هاي طوسي و مشكي پركلاغي است. گرانيت اورو متاليكوس يك گرانيت وارداتي از كشور برزيل است كه به صورت گرانيت اسلب وارد كشور مي گردد. گرانيت اورو متاليكوس از قيمت بالايي برخوردار است و مشتريان به دليل رنگ خاص و زيبايي منحصر بفردش به دنبال خريد آن هستند. كاربرد اين گرانيت: سنگ كانترتاپ و سنگ صفحه كابينت آشپزخانه، سنگ كف و ديوار لابي ساختمان،  سنگ نما، سنگ كف و ديوار لابي سرويس هاي بهداشتي، سنگ پله و راه پله  مي باشد.

سنگ گرانيت بازالت

گرانيت بازالت داراي زمينه طوسي يكدست است كه داراي خلل و فرج فراوان مي باشد و لكه هاي مشكي كم و بيش در آن ديده مي شود. سنگ گرانيت بازالت از معادن ايران استخراج مي شود و بصورت گرانيت اسلب، سابيده و چرمي فرآوري مي گردد. كاربرد گرانيت بازالت: سنگ نما داخلي، سنگ نما بيروني، سنگ فرش، سنگ دكوراتيو

سنگ گرانيت بهاره زنجان

گرانيت بهاره زنجان داراي زمينه صورتي كم رنگ با دانه بندي درشت دارد. گرانيت بهاره زنجان از لحاظ دانه بندي شبيه گرانيت خرمدره ميباشد با اين تفاوت كه تم زمينه گرانيت بهاره كمي صورتي  است. در گرانيت بهاره زنجان بعضا حفرات ريزي ديده ميشود. مقاومت فشاري اين سنگ مناسب بوده و عمدتا در سنگ فرش اماكن عمومي و سنگ پله استفاده ميشود. از معايب گرانيت بهاره زنجان ، ميزان استخراج محدود آن است و در فصل زمستان استخراج سنگ غير ممكن ميشود

سنگ گرانيت پيچ رد (هلويي) چين

گرانيت هلويي چين داراي زمينه هلويي با دانه بندي درشت و خال هاي مشكي بصورت منظم در آن پراكنده است. گرانيت هلويي چين يا گرانيت پيچ رد از نوع گرانيت وارداتي است كه از كشور چين وارد مي گردد و به دو صورت گل ريز و گل درشت مي باشد. سنگ گرانيت هلويي يا گرانيت پيچ رد به صورت كوپ و فرآوري شده وارد كشور مي گردد.

سنگ گرانيت تن براون

گرانيت تن براون در دو رنگ قهوه اي تيره و روشن است. معدن آن در كشور هند است.

 

046250d2 4428 4915 8e63 54a2b6ee7b3e 300x207 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت خرمدره

سنگ گرانيت خرمدره از چندين معدن استخراج مي گردد كه هر كدام داراي طيف رنگي خاص خود مي باشند. سنگ گرانيت خرمدره با نام گرانيت خرمدره شكلاتي، گرانيت خرمدره طلايي و گرانيت خرمدره صدفي در بازار وجود دارد. بعضي از گرانيت خرمدره داراي خلل و فرج هستند كه توسط رزين پر ميشود. از ويژگيهاي گرانيت خرمدره ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين، يكنواختي و توليد انبوه آن اشاره كرد. از اين سنگ گرانيت براي سنگ فرش و سنگ نما بيروني و داخلي استفاده مينمايند. گرانيت خرمدره به صورت سابيده، فليم شده، سنگ كوبيك و جدول سنگي فرآوري ميگردد.

سنگ گرانيت دانه اناري بيرجند

گرانيت دانه اناري بيرجند سنگي سبز تيره مايل به مشكي با دانه هاي قرمز رنگ شبيه دانه انار مي باشد. گرانيت دانه اناري داراي جذب آب بسيار پائين و مقاومت فشاري بالا است. از اين گرانيت براي سنگ فرش و سنگ نما بيروني و داخلي استفاده مينمايند

سنگ گرانيت دليكاتوس

گرانيت دليكاتوس  داراي زمينه كرم است كه داراي لكه هاي طوسي و مشكي پركلاغي است. گرانيت دليكاتوس يك گرانيت وارداتي است از كشور برزيل كه به صورت گرانيت اسلب وارد مي گردد. كاربرد گرانيت يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگ فرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت سبز اردستان

گرانيت سبز اردستان داراي رنگ سبز روشن با دانه بندي ريز و يكنواخت و گاها رگه هاي سفيد است. گرانيت سبز اردستان در سنگ فرش فضاهاي باز به صورت فليم شده كار مي شود.  اين سنگ با نام سنگ سبز شاداب نيز ناميده ميشود. گرانيت سبز اردستان به گونه هاي مختلف فرآوري ميگردد از جمله سنگ گرانيت فليم شده ، سنگ جدولي و سنگ كوبيك

سنگ گرانيت سبز يزد

گرانيت سبز يزد داراي رنگ سبز روشن با دانه بندي ريز و يكنواخت و گاها رگه هاي سفيد است. گرانيت سبز يزد در سنگ فرش فضاهاي باز به صورت فليم شده كار مي شود. گرانيت سبز يزد ساب پذيري خوب و جذب آب پاييني دارد. گرانيت سبز يزد به گونه هاي مختلف فرآوري ميگردد از جمله سنگ گرانيت فليم شده ، سنگ جدولي و سنگ كوبيك.

3c84d3fb 5f73 466d a36f 0a0a452da0f1 1 300x113 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت سفيد بروجرد

گرانيت سفيد بروجرد داراي زمينه رنگي خاكستري گل پنبه اي است كه با نام گرانيت جوكار نيز معروف است. گرانيت بروجرد جذب آب نسبتا بالايي دارد و شباهت زيادي به سنگ گرانيت نطنز و گرانيت سفيد تكاب دارد. كاربرد گرانيت سفيد بروجرد در كليه فضاهاي داخلي و خارجي مخصوصا مكان هاي عمومي است كه صورت فليم شده در سنگفرش فضاي باز استفاده ميشود.  رنگ روشن ، يكنواختي ، مقاومت بالا و توليد انبوه از بارزترين ويژگي هاي اين سنگ است .سنگ گرانيت سفيد بروجرد به گونه هاي مختلف فرآوري ميگردد از جمله گرانيت فليم شده، سنگ جدولي و سنگ كوبيك كه هر كدام از اين فرآوري ها مصارف خاص خودش را دارد

سنگ گرانيت سفيد تكاب

گرانيت سفيد تكاب جزء گرانيت هاي گل پنبه اي با زمينه سفيد و دانه بندي خاكستري و سياه است و شباهت زيادي به گرانيت گل پنبه اي ديگر مانند گرانيت بروجرد،  گرانيت نطنز و  گرانيت زاهدان دارد. اين سنگ به صورت فليم شده در سنگ فرش فضاهاي خارجي استفاده مي شود.

823e5186 7213 4a8d 8d60 c8860f26ee68 300x214 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت زاهدان

اين محصول يكي از روشن ترين گرانيت گل پنبه اي در ايران است. از ويژگي اين سنگ مي توان به دانه بندي منظم، مقاومت بالا و جذب آب نسبتا پايين اشاره كرد. رنگ آن از گرانيت سفيد نطنز روشن تر مي باشد. اين سنگ از ساب پذيري خوبي برخوردار مي باشد و از آن در فضاي داخلي ساختمان، پله ها و به عنوان كانتر آشپزخانه استفاده مي شود. سنگ گرانيت زاهدان داراي چندين معدن مي باشد كه مرغوب ترين آن معدن زهي مي باشد.

عوامل متعددي بر قيمت اين سنگ تاثير مي گذارند. براي مثال نوع معدن به لحاظ كيفيت و رنگ، ضخامت و ابعاد سنگ و كيفيت فرآوري از جمله عوامل تاثيرگذار بر قيمت اين سنگ مي باشد. هرچه ضخامت و ابعاد سنگ بيش تر باشد، از قيمت بالاتري برخوردار مي باشد. هم چنين سنگ پاك و بدون غده و روشن نيز قيمت بالاتري نسبت به ساير نمونه ها دارد.

سنگ گرانيت سندلوس

گرانيت سندلوس داراي زمينه قهوه اي تيره با خطوط مشكي و شبيه چوب است.  گرانيت سندلوس يك گرانيت وارداتي از كشور برزيل است كه به صورت گرانيت اسلب وارد كشور مي گردد. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت سوداليت

گرانيت سبز سوداليت داراي زمينه سبز تيره با هاله هاي سبز روشن است. گرانيت سبز سوداليت يك گرانيت وارداتي از كشور بوليوي است كه به صورت گرانيت اسلب وارد كشور مي گردد.

سنگ گرانيت شاهين دژ

گرانيت شاهين دژ با تم رنگي خاكستري مايل به بژ و دانه بندي درشت و تخلخل بسيار كم تمامي ويژگي يك گرانيت مقاوم را داراست. از ويژگيهاي گرانيت شاهين دژ ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين و يكنواختي آن اشاره كرد. و به همين سبب بسياري از پروژه هاي تجاري، اداري، صنعتي و مسكوني از اين گرانيت براي سنگفرش و سنگ نما بيروني و داخلي استفاده مينمايند.

سنگ گرانيت صورتي زنجان

گرانيت صورتي زنجان يا هلويي زنجان داراي رنگ صورتي ملايم و گل پنبه اي است كه گل هاي آن صورتي پررنگ هستند. گرانيت صورتي زنجان داراي خلل و فرج كم و جذب آب نسبتا پائيني مي باشد و جايگزين مناسبي براي سنگ هلويي يا پيچ رد چين است. گرانيت صورتي زنجان در مقابل عوامل جوي از جمله باران هاي اسيدي ، سرما و گرما ، مواد قليايي ، ضربه و فشار مقاومت خوبي دارد. گرانيت صورتي زنجان اغلب بصورت تايل ، طولي  و به گونه هاي مختلف فرآوري ميگردد از جمله سنگ گرانيت فليم شده ، سنگ جدولي و سنگ كوبيك

ead14fdc 6112 4221 8d79 9b676a6e55e4 300x298 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت قرمز يزد

گرانيت قرمز يزد جزء مرغوبترين گرانيت قرمز (سنگ لاكچري) است كه داراي طيف رنگي تيره و روشن مي باشد. در بازار بنام قرمز گوجه اي و قرمز سماقي نيز معروف است. اين سنگ از جمله مقاوم ترين گرانيت هاست كه در برابر مخرب هاي طبيعي دوام بالايي از خود نشان مي دهد و ضد سايش تر از بقيه گرانيت هاست و براي سنگ پله مفيد است. در سطح اين گرانيت، دانه هاي سياه و مايل به قهوه اي و سفيد كه نشان از سختي بالاي گرانيت است به چشم مي خورد كه به صورت يكنواخت در سطح سنگ پراكنده شده است.

سنگ گرانيت طلايي مهاباد

گرانيت طلايي مهاباد با تم رنگي طلايي و دانه بندي ريز و تخلخل بسيار كم تمامي ويژگي يك گرانيت مقاوم را داراست. از ويژگيهاي گرانيت طلايي مهاباد ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين و يكنواختي آن اشاره كرد. و به همين سبب بسياري از پروژه هاي تجاري، اداري، صنعتي و مسكوني از اين سنگ گرانيت براي سنگفرش و سنگ نما بيروني و داخلي استفاده مينمايند. گرانيت طلايي مهاباد به صورت سابيده در ابعاد تايل و طولي فرآوري ميگردد.

سنگ گرانيت فيروزه مشهد

گرانيت فيروزه مشهد يك سنگ شبه گرانيت است با طرح و نقش هاي بسيار زيبا و منحصر بفرد با زمينه رنگ آبي فيروزه اي و خطوط طلايي مي باشد.  گرانيت فيروزه مشهد ساب پذيري خوبي ندارد و جذب آب بالايي دارد. گرانيت فيروزه مشهد بدليل رنگ و طرح منحصربفردش مورد توجه طراحان و مهندسين قرار گرفته و در دكوراسيون داخلي از اين سنگ استفاده مينمايند. رنگ فيروزه اي با رگه هاي طلايي جذابيت اين سنگ را به حد اعلا رسانده است. گرانيت فيروزه مشهد يك سنگ صادراتي است كه بصورت كوپ خام به كشورهاي ايتاليا ، تركيه و چين صادرات ميگردد.

سنگ گرانيت فيوژن فاير

گرانيت فيوژن فاير برزيل جزء سنگ هاي بسيار زيبا در جهان است كه صورت گرانيت اسلب از كشور برزيل وارد ميگردد. گرانيت فيوژن فاير برزيل بصورت موج دار و بي موج فرآوري ميگردد و اغلب بصورت 60 طولي و سنگ اسلب وارد كشور مي گردد. كاربرد گرانيت فيوژن فاير در كليه قسمتهاي داخلي و بيروني ساختمان است. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما است.

سنگ گرانيت قرمز اردستان

گرانيت قرمز اردستان داراي رنگ قرمز تيره با دانه بندي درشت است كه گاها هاله هايي تيره رنگ در آن ديده مي شود. گرانيت قرمز اردستان چسبندگي خوبي با ملات ندارد و حتما بايد قبل از نصب اسكوپ گردد. گرانيت قرمز اردستان جزء دسته گرانيت قرمز با كيفيت متوسط است و كاربرد آن در ديواره هاي داخلي و خارجي نما است.

سنگ گرانيت قرمز رنگين كمان

گرانيت قرمز رنگين كمان داراي رنگ قرمز با دانه بندي ريز است با خال هاي سفيد و مشكي كه در آن پراكنده است. در درجات ضعيف اين سنگ شالي هاي سفيد بيشتر ديده ميشود. اين سنگ تركيب بندي گرانيت قرمز يزد را دارد با اين تفاوت كه شفافيت قرمز يزد را ندارد. گرانيت قرمز رنگين كمان چسبندگي خوبي با ملات ندارد و حتما بايد قبل از نصب اسكوپ گردد. گرانيت قرمز رنگين كمان جزء دسته گرانيت هاي قرمز با كيفيت متوسط است و كاربرد آن در ديواره داخلي و خارجي نما است.

 

سنگ گرانيت كارمن رد

گرانيت كارمن رد داراي تم نارنجي پرنگ و مايل به قرمز با خال هاي درشت مشكي كه بصورت يكنواخت در آن پراكنده است. اين سنگ رنگ شده است و خاستگاه اين سنگ كشور چين ميباشد و اغلب بصورت 60 طولي و گرانيت اسلب وارد كشور مي گردد.  كاربرد گرانيت كارمن رد در كليه ديوار داخلي ساختمان است.

نكته: رنگ اين سنگ تزريقي است بدين معني كه اين سنگ توسط رنگ، رنگ سنگ تقويت شده است و سنگ هاي تزريقي در اثر نور آفتاب و شستشو رنگ آن به مرور زمان از بين خواهد رفت.

557c50b0 a236 42d2 9e45 ed4299b30ed5 300x225 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت مراغه

سنگ گرانيت مراغه با تم رنگي خاكستري مايل به بنفش و دانه بندي ريز و تخلخل بسيار كم تمامي ويژگي يك گرانيت مقاوم را داراست. از ويژگيهاي گرانيت مراغه ميتوان به استحكام بسيار بالا، جذب آب پايين و يكنواختي آن اشاره كرد. و به همين سبب بسياري از پروژه هاي تجاري، اداري، صنعتي و مسكوني از اين سنگ گرانيت براي براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان مناسب ميباشد.

سنگ گرانيت كاهويي بيرجند

گرانيت كاهويي بيرجند داراي رنگ سبز كم رنگ همراه با هاله هاي زرد و سفيد مي باشد. سنگ كاهويي بيرجند از جمله سنگ هاي محبوب سازندگان و معماران است. گرانيت كاهويي بيرجند داراي جذب آب بسيار پايين، مقاومت بسيار زياد و ساب پذيري خوبي مي باشد. گرانيت كاهويي در طراحي سنگ نما خارجي و داخلي جايگاه انتخاب مناسبي است و بدليل مقاومت بالا در مكان هاي پرتردد مثل ايستگاه هاي مترو و ترمينال ها بسيار پركاربرد است. اين سنگ صادراتي اغلب به صورت فرآوري شده يا كوپ خام به كشورهاي اروپايي صادر مي گردد.

سنگ گرانيت ماسكالو زونه

گرانيت سبز ماسكالوزونه داراي زمينه كرم است كه داراي لكه هاي طوسي و مشكي پركلاغي است. گرانيت سبز ماسكالوزونه يك گرانيت وارداتي است از كشور برزيل كه به صورت گرانيت اسلب وارد مي گردد. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت ماگما بلك

گرانيت ماگما بلك برزيل داراي زمينه كرم است كه داراي لكه هاي طوسي و مشكي پركلاغي است. گرانيت ماگما بلك يك گرانيت وارداتي است از كشور برزيل كه به صورت گرانيت اسلب وارد ميگردد. كاربرد گرانيت ماگما بلك  كاربرد گرانيت ماگما بلك در كليه قسمتهاي داخلي و بيروني ساختمان است. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت ماگما گلد

گرانيت ماگما گلد داراي زمينه كرم است كه داراي لكه هاي طوسي و مشكي پركلاغي است. گرانيت ماگما گلد يك گرانيت وارداتي است از كشور برزيل كه به صورت سنگ اسلب وارد ميگردد. كاربرد گرانيت ماگما گلد كاربرد گرانيت ماگما گلد در كليه قسمتهاي داخلي و بيروني ساختمان است. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت مپل رد چين

گرانيت مپل رد يك سنگ وارداتي از كشور چين است. گرانيت مپل رد يك سنگ تزريقي است كه براي يكدست شدن رنگ و زيباتر شدن به آن رنگ تزريق مي كنند. در صورت استفاده از گرانيت مپل رد در نما اين سنگ به مرور زمان در معرض نور خورشيد باشد تغيير رنگ خواهند داد. و اغلب بصورت 60 طولي و سنگ اسلب وارد كشور ميگردد.  نكته: رنگ اين سنگ تزريقي است بدين معني كه اين سنگ توسط رنگ، رنگ سنگ تقويت شده است

 

1 300x300 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

سنگ گرانيت مرواريد مشهد

گرانيت مرواريد مشهد جزء سنگ هاي گل پنبه اي است با تم خاكستري و دانه بندي ريز سفيد و مشكي صدفي است. گرانيت مرواريد مشهد داراي جذب آب نسبتا بالا است و سنگ ارزان گرانيت روشن در ايران است. كاربرد آن در سنگفرش پاركينگ، ديواره هاي داخلي و فليم شده و سنگ كوبيك آن براي مفروش كردن فضاي بيروني مناسب است. گرانيت مرواريد مشهد چنانچه در نماي بيروني استفاده شود در هنگام بارندگي جذب آب مي كند و چند روزي طول خواهد كشيد تا به رنگ اوليه بازگردد. گرانيت مرواريد مشهد به صورت سابيده، فليم شده، كوبيك و جدول سنگي فرآوري ميگردد.

سنگ گرانيت مشكي الموت

گرانيت مشكي الموت داراي زمينه رنگ مشكي همراه با دانه هاي سفيد است كه اين دانه هاي سفيد دانه ريز و دانه درشت هستند و هر كدام زيبايي خاصي دارند. گرانيت الموت سنگي است يكدست با جذب آب پايين و مقاومت بالا كه قابل استفاده در كليه فضاهاي داخلي و خارجي است و در كنار سنگ هاي گرانيت گل پنبه اي تركيب خوبي را بوجود خواهند آورد.

سنگ گرانيت مشكي پيرانشهر

گرانيت مشكي پيرانشهر داراي زمينه رنگ مشكي كه گل هاي سفيد در آن پراكنده است. گرانيت مشكي پيرانشهر سنگي است يكدست با جذب آب پايين و مقاومت بالا كه قابل استفاده در كليه فضاهاي داخلي و خارجي است و در كنار سنگ هاي گرانيت گل پنبه اي تركيب خوبي را بوجود خواهند آورد. اين سنگ با نام گرانيت بلك چري در بازار ناميده ميشود.

سنگ گرانيت مشكي تربت

گرانيت مشكي تربت داراي رنگ مشكي تيره و يكدست است. معدن گرانيت تربت فعاليت چنداني ندارد و به همين خاطر توليد و فرآوري اين سنگ بصورت محدود انجام ميشود. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني و سنگ پله ساختمان ميباشد.

سنگ گرانيت مشكي تويسركان

گرانيت مشكي تويسركان داراي رنگ مشكي تيره و يكدست است كه مشخصه آن نسبت به ساير گرانيت هاي مشكي رنگ خاص آن و دانه هاي اشكي است كه روي سطح سنگ در زاويه نور قابل تشخيص مي باشد. گرانيت مشكي تويسركان جزء گرانيت مشكي مرغوب (سنگ لاكچري) در ايران است.

سنگ گرانيت چايان

سنگ گرانيت مشكي چايان با تم زمينه مشكي تيره و يكنواخت است كه شالي هاي سفيد كم رنگ و خال هاي سفيد گاها در آن ديده ميشود و يكي از زيباترين و با كيفيت ترين (سنگ لاكچري) گرانيت مشكي كشور سنگ گرانيت چايان است و در صورت فرآوري صحيح انجام پذيرد، زيبايي خيره كننده را از خود بجا مي گذارد.رنگ مشكي ، يكنواختي و مقاومت بالاي گرانيت مشكي چايان از بارزترين ويژگي هاي اين سنگ است. كاربرد گرانيت چايان  در كليه قسمتهاي داخلي و بيروني ساختمان است. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم است.

سنگ گرانيت مشكي سركان

گرانيت مشكي سركان با تم رنگي مشكي تيره است و يكي از گرانيت هاي مشكي خاص ايران است. گرانيت مشكي سركان ساب پذيري خوبي دارد و ساب آيينه اي به خود ميگيرد . درجات پايين گرانيت مشكي سركان داراي خطوط سفيد هست. گرانيت سركان نسبت به گرانيت هاي مشكي ايران تيره تر است و نسبت به سنگ هاي گرانيت مشكي وارداتي ارزان تر (سنگ ارزان) ميباشد. رنگ مشكي ، يكنواختي و مقاومت بالاي سنگ گرانيت مشكي سركان از بارزترين ويژگي هاي اين سنگ است.

سنگ گرانيت هلويي تايباد

گرانيت هلويي تايباد داراي زمينه رنگ هلويي با دانه بندي درشت است كه شباهت زيادي به گرانيت هاي خارجي دارد. گرانيت هلويي تايباد مي تواند جايگزين مناسبي براي سنگ هاي گرانيت خارجي باشد. نام ديگر گرانيت تايباد، گرانيت پرتقالي اوسان است. اين سنگ داراي جذب آب پايين، مقاومت بالا و تخلخل بسيار كم است و در نماي ساختمان، فضاهاي داخلي، اماكن اداري، تجاري و مشاعات ساختمان هاي مسكوني كاربرد دارد. كاربرد سنگ گرانيت تايباد كاربرد گرانيت هلويي تايباد در كليه قسمتهاي داخلي و بيروني ساختمان است.

feb49c73 e5d0 463b 901f ea4f84789047 300x230 - تا چه اندازه با سنگ گرانيت، پركاربردترين سنگ ساختماني آشنا هستيد؟

گرانيت نهبندان

سنگ گرانيت شقايق نهبندان يكي از مرغوب ترين انواع گرانيت مي باشد. از ويزگي اين سنگ مي توان به جذب آب پايين، استحكام بالا و يكنواختي سطح آن اشاره كرد. اين سنگ سورت بندي زيادي ندارد و سورت هاي ضعيف تر آن داراي لكه هاي سياه مي باشد. اين محصول كاربردهاي متفاوتي دارد كه از جمله مي توان به استفاده از آن به عنوان سنگ فرش فضاي داخلي ساختمان، بدنه راه پله و سنگ پله اشاره كرد.

اين متريال نمونه اي از پركاربردترين سنگ براي پروژه هاي اداري و صنعتي مي باشد. هرچه اين متريال پاك تر و بدون غده تر بوده و از ضخامت بيش تر و ابعاد بزرگ تري برخوردار باشد، قيمت آن نيز بالاتر است. كيفيت فرآوري سنگ از نظر ساب و برش نيز بر قيمت آن تاثير مي گذارد.

سنگ گرانيت هلويي خلخال

گرانيت هلويي خلخال داراي زمينه رنگ هلويي با دانه بندي درشت است كه شباهت زيادي به گرانيت هاي خارجي دارد. گرانيت هلويي خلخال مي تواند جايگزين مناسبي براي سنگ هاي گرانيت خارجي باشد. اين سنگ در برابر سرما، گرما، ضربه و فشار بسيار مقاوم بوده و يكي از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده از آن در سنگفرش و سنگ نما داخلي و بيروني ساختمان ميباشد.

كاربرد سنگ گرانيت

سنگ گرانيت، سنگي است كه در برابر عوامل مختلف از مقاومت خوبي برخوردار مي باشد به همين دليل هم در فضاهاي داخلي و هم در فضاهاي بيرون ساختمان قابل استفاده مي باشد. از جمله كاربردهاي آن براي كانتر، كابينت و سينك آشپزخانه، سنگ پله، سنگ فرش، براي محوطه سازي در فضاي شهري و شخصي، پياده رو ها، 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مدیریت اطلاعات و آدرس infomanage.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: